Als je bier drinkt uit een wijnglas, doet dit iets met het glas? Tast dit het wijnglas aan?

Als je melk drinkt uit een bierglas duurt het heel wat flinke afwasbeurten voor je er weer bier uit kunt drinken dat niet plat slaat weet ik. Maar is zoiets ook het geval bij bier in een wijnglas? Ik mocht vanavond om deze reden (zonde van het wijnglas) mijn biertje niet in een wijnglas schenken...

Toegevoegd na 10 minuten:
'Zonde van het wijnglas' werd mij verteld toen men mijn glas afpakte en er een bierglas voor neerzette.

12 jaar geleden
in: Dranken
2.4K

Het beste antwoord

Een wijnglas mag niet afgewassen worden met zeep. dit is funest voor de eventuele geur tijdens het proeven. om deze reden moet het glas omgespeold worden met water. bier drinken uit een wijn glas is om deze reden ook niet handig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee. Er is geen enkele reden dat je geen bier uit een wijnglas zou mogen drinken. Wel is het zo dat de vorm van het glas bepaald hoe je biertje smaakt, omdat de geur van het bier mee bepaald hoe de smaak overkomt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzin, net zoals dat verhaal over melk. Is gewoon een kwestie van goed afwassen. Maar waarom zou je uit een wijnglas bier drinken wanneer je een bierglas ter beschikking hebt? Je drinkt toch ook geen thee uit een koffiekopje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
noki
12 jaar geleden
Ik drink graag mijn biertje uit een glas met een voet... (er waren alleen fluitjes). Oh enne.. ik drink mijn thee ook altijd uit onze koffiemokken :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nergens gezegd dat het geen bierglas met een voet mocht zijn. En een echte theeliefhebber zal zijn thee nooit uit een koffiekop drinken.