waarom zit alcohol zoals bier, wijn, jenever, whiskey etc. in glazen flessen en niet in plastic (pet)flessen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
3.3K

Het beste antwoord

Bier kan wel in pet flessen, maar het schijnt niet al te gemakkelijk te zijn om een petfles te maken die geschikt is voor bier. Het is wel mogelijk en het wordt wel gedaan, Heineken heeft dat soort flesjes ontwikkeld (ca 7 jaar geleden) en ik heb ze wel eens in handen gehad, maar in de winkel heb ik ze nooit aangetroffen.

Het heeft ook veel met de voorkeur van klanten te maken., want alcoholische dranken sowieso nogal duur vergeleken met frisdrank(15 euro/l versus 75 eurocent), zodat de verminderde kosten van de Pet fles voor jenever niet opwegen voor het verlies aan klandizie door een goedkope uitstraling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Bij glas blijft de smaak er nog goed in en staat mooier als fles.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat de dichtheid van glas groter is als de dichtheid van plastic.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
En wat heb je daar aan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat de smask langer lekker blijf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Smaak*
Er zijn landen waar je wel (bijvoorbeeld) bier in pet-flessen kunt krijgen, ik krijg wel eens van iemand uit Hongarije een fles bier van anderhalve liter in een pet-fles, als ze daar op vakantie zijn geweest. Volgens mij ligt het aan het statiegeld systeem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Klopt, in roemenië verkopen ze het ook.
Het heeft er mee te maken dat alcohol bij een plastic fles letterlijk uit de fles kan vloeien. Zelfs met dop er op. Na maanden is er echter pas een verschil te zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft met de gisting van het product te maken.

Een aantal bieren andere alcoholhoudende dranken zijn niet volledig uit gegist, hierdoor kan er een druk ontstaan die de petfles niet aan kan en zal exploderen.

Ouderen onder ons zullen zich het gedoe rond de flessen van Exota nog herinneren.