Bronwater, gewoon kraanwater hier in Holland. Worden we niet voor de gek gehouden met die flessen bronwater uit de supermarkt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
2.5K

Antwoorden (11)

Het antwoord is JA! Maar mensen laten zich graag voor de gek houden. Het water uit flessen smaakt veel lekkerder. Feit is dat ons kraanwater zo goed is dat we eigenlijk geen flessen nodig hebben. Allen als noodvoorraad voor calamiteiten. Maar verder echt neit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je spreekt jezelf tegen.
Verschil in smaak houdt toch al in dat er verschil is.
Of de prijs dat verschil waard is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was sarcastisch bedoeld... men DENKT dat het veel lekkerder is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima Jelle.... mag jij best vinden. Zal niet met je in discussie gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ in ieder geval vooralsnog goed voor de overheid omdat over de flessen ook nog eens bijzondere verbruiksbelasting en daarover btw wordt geheven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dikke en zeer terechte min
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel Johny!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind fles water vaak vies!! Maar + en wat denk je van al dat vervoer en dat plastic!! Bah, ze moeten t verbieden :)
tuurlijk wordt je voor de gek gehouden. Zo schoon als het kraanwater in NEderland is, je hebt absoluut geen reden om bronwater te drinken, behalve als je flessenwater lekkerder vind smaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In bronwater zouden bijzondere mineralen zitten.
Maar dat is in bijzonder minimale concentraties, en bovendien heb je helemaal geen extra mineralen nodig.
En weet je dat PET-flessen schadelijke stoffen kunnen afgeven (die in gewoon kraanwater nooit voorkomen)?
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Top over die petflessen! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben benieuwd naar de bron over de giftige pet-flessen. Kan een product zoveel gebruikt worden als het geftige stoffen afgeeft?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Feitelijk is ALLES wat in plastic verpakt zit giftig!!!! Maar er is zoooo veel meer niet goed aan hoe wij mensen eten en drinken dat je het eigenlijk niet eens goed kan doen :( konden maar beter weer als wilde mensen gaan leven in zelfgemaakte van natuurproducten gemaakte boomhutten en tenten en grotten en ons eigen eten zelf vangen ghehe maarja :p
teusvh
12 jaar geleden
Voor alle (potentieel) schadelijke stoffen zijn maximale concentraties en/of hoeveelheden vastgesteld. Als je daar onder blijft vindt de overheid het prima. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat alles goed voor je is. Kunststoffen geven gifstoffen af, daar is weinig discussie over. Zie bijvoorbeeld http://www.warenwelenwee.nl/drinken_algemeen.html.
Veel petflessen geven antimoon af, bijvoorbeeld.
Hele lage concentraties, dat wel.
Overigens is niet alles wat uit de natuur komt als vanzelfsprekend gezond. Veel planten (en niet alleen bessen en paddestoelen) zijn hardstikke giftig.
Nee, we worden niet voor de gek gehouden. Er is een heleboel verschil in smaak tussen de diverse merken bron- en mineraalwater. Wat eenieder lekker vindt - dat is een heel ander onderwerp. Zo zweer ik zelf bij Spa Reine - maar ga zowat over m'n nek van Bar-le-Duc. Er is echt verschil in smaak, en dat komt door de samenstelling van de mineralen in dat water. Doordat het van verschillende plaatsen komt, waar de samenstelling van de bodem ook anders is, is er smaakverschil.
Let er echter eens op: het kraanwater smaakt hier in Nederland in verschillende regio's ook weer anders. Wij in Almere zijn wat dat betreft gezegend met (wat ik vind) LEKKER water!

Toegevoegd na 2 uur:
Aangezien men over mijn antwoord valt, dit ter verduidelijking: ik bedoel hiermee het gebottelde water dat uit het buitenland komt. Zo smaakt 'kisela voda' oftewel mineraalwater uit Servië toch echt heel anders dan bijvoorbeeld een mineraalwater dat uit de Pyreneeën komt.
Er zijn mensen die weinig tot geen smaakvermogen hebben als het op water aankomt. Waarom zou een ander dan juist niet het tegenovergestelde kunnen, dus wèl verschil proeven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor. Ik zie mensen hier in Utrecht Bar le Duc en Sourcy kopen. Dat is water uit exact dezelfde bel als het kraanwater hier, alleen wordt het iets anders gefilterd.
Ik proef geen verschil tussen Bar le Duc en kraanwater, Sourcy vind ik iets wranger.
Dus de smaak kan wel degelijk verschillen, en misschien kiezen mensen daarom voor zulk voorverpakt water.
Daarnaast zijn er mensen die gevoelig zijn voor de gezondheidsclaims die er hangen aan bron- en mineraalwater - dat zijn mensen die zich nooit goed verdiept hebben in wat de verschillen exact zijn.
Sommig mineraalwater is eigenlijk te zout om als 'hoofddrank' te gebruiken, andere waters bevatten juist erg weinig mineralen.
Maar als iemand graag extreem veel meer betalen voor water in een verpakking, moeten ze dat zelf weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Nederland hebben wij het geluk, of niet echt het geluk, want we filteren het water gewoon goed, dat ons water (bijna) even goed is als bronwater in de winkel. Daardoor is het natuurlijk veel voordeliger om water uit de kraan te halen. Het bronwater in de winkel zal vast wel iets beter zijn, maar als je naar de prijs kijkt kan je het beste gewoon uit de kraan pakken.
Ik denk dat ieder land verplicht is om water te verkopen in de winkel, want in veel landen is water uit de kraan echt niet lekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker niet. Mineraalwater van de bron bevat geen oestrogenen en andere hormonen die niet uit het kraanwater kunnen gefilterd worden. Kraanwater verkrijgt men oa door het filteren van water waarmee het toilet doorgespoeld wordt. Aangezien daarin urine zat van vrouwen die ook wel de pil nemen en dit er niet kan uitgefilterd worden, bevat kraanwater altijd oestrogeen. Ik weet niet of het als vrouw uitmaakt van dat naar binnen te krijgen maar als man kan het toch niet helemaal goed zijn. Bovendien vind ik het maar een vieze gedachte dat mijn kraanwater in contact is geweest met uitwerpselen van vreemde mensen die soms ook ziek waren en bijvoorbeeld diarree hadden. Vreemd genoeg zie ik die informatie niet bij Wikipedia, maar mijn vriendin is laborante en zij is ervan op de hoogte. Ik had dat vroeger ook al eens gehoord. Vreemd dat Wikipedia daarover zwijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er maar aan waar je water vandaan komt. In Utrecht (en op veel andere plekken) komt het gewoon uit de grond, het is geen gezuiverd oppervlaktewater, dus geen 'hergebruik', hoewel feitelijk al het water hergebruikt wordt.
Dus niet te snel paranoïde gaan doen.
Nee, ik ben allergisch voor kraanwater vanwege alle lood en nikkel die daarin zit. Wij hebben een nieuw huis en daar (net als bij huizen met hele oude leidingen) zit veel lood en nikkel in het kraanwater.
Ik kan wel kraanwater drinken (moet wel ijzervrij op het etiket staan)....

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat laatste moet dus fleswater zijn!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je maar hopen dat op de plek waar het opgepompt en gebotteld wordt, ook geen metalen in de leidingen zitten waar je niet tegen kunt.
Lijkt me knap lastig :-(
Ik denk het wel ja
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kraanwater heeft in Nederland de smaak van bronwater, zonder de bijsmaak van verpakking en transport.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er aan waar je woont in Nl , kraanwater smaakt erg verschillend.

Heb dan soms liever een flesje water uit de supermarkt l is zachter van smaak .