Wat doet aspartaam op lange termijn met je lichaam?

het zit overal in tegenwoordig...

Weet jij het antwoord?

/2500

je kunt als je er veel van binnen krijgt een alergie ontwikkelen tegen de aspartaam. je kunt er erg last van je darmflora van krijgen. je moet dan wel grote hoeveelheden binnen krijgen. bijvoorbeeld meer dan 1,5 liter cola light per dag drinken. ik heb het zelf gehad en kreeg overal waar het in zat diaree van.

Bronnen:
eigen ervaring.

Er wordt zelfs gezegd dat t kankerverwekkend kan wekken, maar of dit ook echt met zekerheid te zeggen is? Gezond is t in ieder geval niet!

Ik heb begrepen dat er allerlei gezondheidsnadelen aan (langdurig) gebruik van zoetstoffen kleven! Suiker is echter ook vergif. Alles met mate dus.

Ik heb eens gelezen dat bij langdurig gebruik Alzheimer kan veroorzaken!

Er gaan allerlei indianenverhalen rond over aspartaam en andere zoetstoffen. Het enige bijverschijnsel waar echt bekend is is diarree bij heel grote hoeveelheden, ook veel meer dan 1fles colalight. In het boek Fabelsen feiten over voeding schrijft Prof. Dr. Katan dat et geen aanwijzingen zijn voor nadelige effecten. In de USA wprden nu al zoveel jaar door miljoenen mensen dagelijks zoetstoffen gebruikt dat schadelijke effecten allang naar boven zouden zijn gekomen.

Bronnen:
wat is gezond? Fabels en feiten over...

Kijk hier eens: http://www.youtube.com/watch?v=Z0xNT-URrwU&feature=player_embedded#!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100