Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom moet je bij statiegeldflessen altijd de dop mee geven maar zit ie bij volle flessen altijd vast aan zon ringetje?

None

12 jaar geleden
in: Dranken
6.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tegen het morsen, he

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

dan kun je zien dat die fles nog ongeopend is en is de kans praktisch uitgesloten dat ermee gerommeld is op welke manier dan ook

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik lig achter blijkbaar, ik maar denken dat die Tomra automaten flessen zonder dop niet aanpakken?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rutge
12 jaar geleden
Ja maar waarom moet je die dan dop mee geven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je krijgt er toch ook een dop bij, toen je die fles kocht, dus waarom dan zonder dop inleveren???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoals jurgen jansma al zegt kun je flessen ook zonder dop inleveren, het is dus NIET verplicht, maar heeft de fabrikant natuurlijk liever dat die fles met dop terugkomt, zoals je die fles ook gekocht hebt
Dat ringetje is een verzegeling. Daaraan kun je zien dat hij nog niet open is geweest.

En over de emballage: daar hoef je echt geen dop mee te geven.
Ik werk zelf bij Albert Heijn en maak daar regelmatig de flessenband leeg en daar staan vaak flessen tussen zonder dop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij sommige winkels moet je de dop juist in een apart bakje leggen, vanwege de recycling...en regelmatig ben ik de dop kwijt (de katten vinden dit een leuk speeltje) en dan lever ik de fles in zonder dop. Hiervoor krijg ik gewoon de normale embalage waarde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding