Jazeker! En nog lekkerder dan uit een fles ook!
Kook een liter water en doe daar één 4 grams zakje darjeeling thee en één 4 grams zakje earl grey thee in. Snijd 3 sinaasappelen en 2 citroenen doormidden en doe deze in de thee. Laat minimaal 3 uur zo staan. Knijp daarna de citrusvruchten uit in de thee en zet de gezeefde thee in de koelkast tot het koud is. Bijvoorbeeld een nacht lang. Niet gaan koelen met ijsblokjes. Dat maakt de thee slap.
Wie er toch graag suiker aan toe wil voegen moet dit in het begin doen als de thee nog heet is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op die manier krijg je toch nog een goede hoeveelheid suiker (voornamelijk uit de sinaasappel, maar ook uit de citroen) en je thee. (Geen geraffineerde suiker)
Als gewoon kale koude thee wilt hebben, kan je die het best zelf zetten en af laten koelen. Doe ik zelf ook vaak als het warm is, is goed tegen de dorst.....