Wat is het verschil tussen een normaal biertje en een biertje in een club?

Waarom smaakt het bier in een club niet naar echt bier maar naar slootwater?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Dranken
2.1K

Het beste antwoord

Als een 1000 liter biertank van een kroeg wat langer stil staat krijg je bezinksel. Dit bezinksel wordt vervolgens als eerste getapt.
Als gevolg hiervan heeft het bier dat bovenin drijft minder smaak. Dit is in ieder geval een deel van de verklaring.

Als je het ook bij kroegen die uit fusten tappen hebt, dan weet ik dat gedeelte van het antwoord niet.
het kan iets te maken hebben met het later toevoegen van koolzuur aan het bier. Bij een flesje gebeurt dat voor het verpakken, bij een fust gebruik je de koolzuur om het bier uit het fust te krijgen, en bij een 1000 liter tank wordt het koolzuur pas als het bier in de leiding zit toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Omdat je daar opgelicht wordt. Ten eerste betaal je er goud geld voor en dan zit er nog extra veel water door ook.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
evenementenbier houdt in dat het:
-of heel jong bier is
-of aangelengd met water
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat het altijd aangemengd met water is,
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ook als er bier wordt gemaakt, is niet alles topkwaliteit dit ligt niet aan de wijze waarop het wordt gemaakt, maar dat hoort gewoon bij het bierbrouwen. wat de precieze naam hiervoor is ben ik vergeten. Vroeger werd dit vaak over het weiland gegoten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met name evenementenbier is niet aangelegd, maar heeft minder lang gegist. Dit heeft tot gevolg dat er een 'waterige' smaak aan zit (bier wordt immers ook gebrouwen met water). Daarnaast is het alcohol-percentage meestal iets lager (gevolg van minder lang gisten).

Dit heeft als voordeel dat het productieproces sneller is, en dus goedkoper, en daarnaast is het publiek iets minder snel zat. Maar of dit ook van de doelstellingen is geweest weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ze mengen het aan met water, zodat ze meer winst kunnen maken. stelletje oplichters!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is allemaal postmix bier. Dat wordt in poedervorm aangeleverd en ter plekke aangelengd tot bier.