3 pintjes drinken op 2 uur tijd, dan mag je nog niet met wagen rijden?

Klopt deze alcohol berekenaar:
Dus 3 pintjes van 5% opdrinken gedurende 2 uur, dan ben ik nog altijd in overtreding als ik met de wagen rijd?
http://bloodalcoholcalculator.org/

Toegevoegd na 14 minuten:
Via deze berekenaar mag iemand van 100 kg die 3 pintjes van 5% opheeft op 0,30 minuten maar diezelfde persoon 6 pintjes in 1 uur, dat mag niet meer. Hoe te verklaren??????????????
http://www.apporte.nl/index.html

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
2.9K

Het beste antwoord

Klopt, met 2 biertjes op mag je nog rijden (grens).

Het duurt ongeveer 1,5 uur voordat de alcohol van 1 biertje volledig uit je lichaam is. Het duurt trouwens steeds langer voordat een volgend biertje (alcohol) uit je systeem is.

Daarnaast kan je lever het na een aantal biertjes niet meer alle alcohol goed filteren en gaat de alcohol meteen je bloedbaan in.

Toegevoegd na 40 seconden:
Maar je kan natuurlijk het beste gewoon geen alcohol drinken als je nog moet rijden!!!! Dan weet je zeker dat je goed zit! En je medeweggebruikers ook!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

'T punt is... Je rekencapaciteiten zijn niet meer te vertrouwen na 3 pintjes. Dus doe maar niet, a.u.b...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon geen alcohol drinken als je nog moet rijden. Lijkt mij beter dan iedere keer moeten rekenen of je nog mag rijden. Is overigens ook beter voor de inzittenden van je auto en eventuele menselijke verkeers-obstakels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me het allerbeste om helemaal niet te drinken als je moet rijden! Maar ik geloof idd dat je dan beter niet kunt gaan autorijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De alcoholberekenaar klopt alleen als je in de USA wilt drinken en rijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of gewoon niet drinken ipv uitrekenen hoe veel bier je in hoeveel tijd mag drinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je berekening zou zomaar kunnen kloppen. Het feit blijft wel dat je toch alcohol in je bloed hebt (al is het dan wettelijk toegestaan) en dat je reactievermogen en beoordelingsvermogen (enigszins) is aangetast.
Ik zou het risico niet nemen en sterker nog, ik neem ook nooit het risico... Ik drink helemaal niets, nooit, dus ook niet als ik moet rijden. Veel gezonder en beter voor je lichaam en geest...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Vandaag;

Zoals in de eerdere antwoorden al aangegeven zijn er te veel factoren in het spel om zomaar een veilige formule te kunnengeven; leeftijd, lichaamsbouw, geslacht, drinkgedrag, maagvulling, conditie en nog veel meer zaken kunnen deze som beïnvloeden. Blik op de weg heeft ooit een test uitgevoerd waarbij het blaaspijpje pas na het achtste pilsje alarm sloeg....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon geen risico nemen. Alcohol en verkeer gaan niet samen, dus niet drinken!