Wat bedoelen ze met een glas wijn, alle glazen zijn toch niet even groot?

Ik heb een een liter fles huiswijn rose droog en fruitig van de super de boer.

Wil hem helemaal opdrinken maar wil weten hoeveel kcalorieen er in zitten. Op internet zeggen ze 82 kcal per glas. hoeveel zit er dan in een liter?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
5.5K

Het beste antwoord

Hangt af hoever je hem inschenkt, natuurlijk :) Normaal zit het tussen de 0,125 l en 0,200 l.
Dit wil zeggen dat je ongeveer 5 a 8 glazen kan vullen :)

Drink ze!

Toegevoegd na 3 minuten:
Wat wilt zeggen tussen de 400 (5 glazen) en de 652 kilocalorieën in een liter :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

in een glas past 250 ml..

Toegevoegd na 7 minuten:
* 125 ml.. sorry
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vuistregel is dat uit een fles van 750ml zes glazen gaan. Een glas wijn is dan dus 125 ml.

Toegevoegd na 2 minuten:
Uit een fles van een liter gaan dan dus acht glazen, dus 8 * 82 = 656 kcal.
bamibal
13 jaar geleden
dat is afhankelijk van de inhoud van je glas.
er zijn glazen voor moezel, witte wijn, rode wijn. ze kunnen ieders ook nog eens helemaal vol.

bij de link meer info over het juiste glas bij de juiste wijn.