ik drink overdag veel koffie en bijna elke avond bij een film een liter cola, maar wat kunnen de gevolgen zijn hierdoor voor je maag.??

ik maak me veel zorgen over de vele koolzuur die ik naar binnen werk en de rest wat in de cola zit.
wat kan het kapot maken in je lichaam.
ik drink op een dag alleen koffie en cola, ik ben begin 2011 over gegaan naar coffeïne vrije koffie.

omdat ik alleen maar op cafeïne leefde. zo zag ik het tenminste.
maar ik maak me nog steeds veel zorgen.

grtzz miranda

Toegevoegd na 53 minuten:
plus de medicatie die ik allemaal slik.
topamax
lamictal
frisium
en dan s'morgens en s'avonds van allemaal een heleboel

Toegevoegd na 53 minuten:
plus de medicatie die ik allemaal slik.
topamax
lamictal
frisium
en dan s'morgens en s'avonds van allemaal een heleboel

Toegevoegd na 1 uur:
dat 2e stukje wat het zelfde is als het eerste stukje, over de medicijnen hoort er niet bij.
er is is mis gegaan denk ik

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een liter cola! das best veel ja :s
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
24 suikerklontjes op een avond......Slaap lekker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je, je veel zorgen maakt, waarom doe je het dan nog?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik kan prima slapen ook al drink ik dat zoveel...
en dat ik er niet vanaf kan blijven dat is toch verslavend is denk ik.
ik heb wel geprobeerd om ermee te stoppen, maar dan word ik pissig omdat ik geen cola heb. dan drink ik water
en ander frisdrank of sapjes vind ik niet echt lekker, dus ja.

Antwoorden (5)

Wat het met je maag doet weet ik niet maar ik weet wel dat je van teveel drinke van koffie en cola , paniekaanvallen hartkloppingen enz. Kan krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat kan ook allemaal nog, en dan nog het roken erbij...
maar ik ben meer benieuwd naar wat voor gevolgen het heeft in je lichaam, misschien maakt het je maag wel kapot ofzo, of andere dingen. maar zoals je zei, jij weet dat ook niet...
in ieder geval bedankt.
Je bent dus nu verslaaft aan koffie en cola.
Je bent dus nu bezig een heel groot probleem te krijgen met je maag en darmen.
Daarna zullen er nog andere lichamelijk problemen komen.
Zolang je nog jong bent lost je lichaam deze verslaving nog wel op, bij ouder worden komen de problemen.
Door het drinken van zoveel ongezonde dingen, is er veel minder ruimte voor gezonde dingen.
De koolzuur veroorzaakt op den duur o.a. problemen met je dikke darm.
Juist daarin zit je belangrijkste deel van je weerstand, dus zal je op den duur, meer verkouden worden en/of griep krijgen.
Later ook andere problemen die met je weerstand te maken hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het gekke is dat ik nooit ziek ben. (nog niet) ik moet toe geven dat ik helemaal niet gezond leef.
fruit eet ik ook bijna niet en bewegen ook niet. dus wat ik allemaal binnen krijg dat verbrand ik dus niet echt. alleen met de beweging wat ik in huis doe met de huishouding en de boodschappen. ik ben geen dikke vrouw dat niet, ik heb gewoon een normaal figuur.
ik weet dat ik gezonder moet leven maar je moet het ook lekker vinden toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Miranda, waar ben je mee bezig?
Moet je eerst een nare uitslag van je dokter horen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, een voor je antwoord en 1 voor je reactie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schink mij nog even een glaasje cola in?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trouwens wat een goede teksten van je, het is veel erger dan ik kon vermoede.
En dan te weten dat zeker de helft van de jeugd heel veel cola drinkt.
zolang je de suiker maar voldoende verbrand zijn er geen grote nadelige gevolgen.
Wel kan je tandglazuur na loop van tijd er z.g.a. geheel afgaan, dus dat wordt waarschijnlijk een keertje extra naar de tandarts.
maar je maag zou het in principe gewoon aan moeten kunnen, als je toch maag klachten krijgt dan zou ik in elk geval wel een beetje minder aan doen stoppen. maar het zou niet de aanleiding moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aan beweging doe ik niet echt, dus de stoffen die ik binnen krijg verbrand ik niet echt denk ik.
mn gebit verzorg ik heel goed en op tijd naar de tandarts ga ik ook, ik hoop dat dat voldoende is, om mn gebit zo lang mogelijk mooi te houden. en wat denk jij wat medicijnen met je doet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind het altijd jammer als ik iemand (vervolg) vraag niet kan beantwoorden. Maar dit keer moet ik je toch echt teleurstellen.
Ik ben namelijk een biologieleraar, en heb geen echte mediche achtergrond. Dus ik kan hierover geen zinnig woord zeggen. tenzij een ander op deze site wel een dergelijke opleiding heeft gehad zou ik gewoon even je huisarts opbellen hierover. Maar misschien nog makkelijker/(beter) is te matigen met cola en koffie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sommige medicatie werkt al voordat hij in de maag komt. of dat bij topamax, lamictal en frisium het geval is weet ik niet.
en de dat ik op deze vervolgvraag geen antwoord geef, is omdat wat een persoon met persoonlijke invloed (ouder, familie, in mijn geval docent) ook foute dingen kan zeggen en daardoor iemand af kan houden van het gaan naar de huisarts.
En dat ik hier foute hypothese op kan stellen is gewoon te groot omdat ik geen kennis heb van de genoemde medicijnen.
De onderzoekers bestudeerden patiënten die meer dan twee liter per dag dronken. Daaruit bleek dat een overmatig gebruik van cola niet alleen tandbederf en diabetes veroorzaakt. Het verzwakt je beenderen en kan leiden tot vermoeidheid, lagere productiviteit, hypokaliëmie, een ziekte waarbij je een tekort aan kalium hebt. Met uiteindelijke spierproblemen en hartritmestoornissen als gevolg. Aan deze laatste aandoening kan je zelfs sterven. Daarnaast vergroten frisdranken het risico op osteoporose, jicht, reflux en nierziekten. De meeste patiënten herstellen volledig wanneer ze stoppen met het drinken van cola en kaliumsupplementen nemen.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fhoe, wat moet ik hier eens op zeggen.
ik mag me zeker zorgen maken... dank je wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vandaag de dag wordt al het eten en drinken op allerlei manieren getest. En omdat cola zo bekend is, is het nog interessanter voor (semi) wetenschap. Daarom zijn alle nadelen ook alom bekend. Maar er is niet snel iets met hetgeen in de schappen ligt. voorbeeld als iets een verhogende kans van 0,000000001 procent bij grote hoeveelheden geeft op kanker wordt het bestempeld als kankerverwekkend. Ik wil niet zeggen dat dit ook het geval is met je voorbeelden, maar ik sluit het ook niet uit. dus door mijn misschien iets te kritische houding vraag ik me af hoe serieus je dergelijke onderzoeken moet nemen. ps: er zijn natuurlijk ook veel positieve werkingen te noemen waarbij hetzelfde geldt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
biodocendt, ja daar heb je wel helemaal gelijk in, het slaat momenteel door naar beide kanten, als je de meest negatieve bekijkt, dan mag je niets meer eten of drinken, alles is kankerverwekkend.
Maar jouw antwoord vond ik wel te gematigd en deze iets te ver opgeblazen.
Maar je zal ongetwijfeld wel weten wat erg veel koolzuurgas in je darmen kan doen.
En dan ook nog al die caffeïne.
Op den duur, draait bijna het hele lichaam op deze verkeerde energie, of zie ik dat verkeerd?
koffie is erg gezond. heeft b3 en anti oxidanten. cola is SLECHT!!! cola is kanker verwekkend en al helemaal cola light met die chemische troep. dan ook nog t plastic waar t in zit dat elke keer deeltjes los laat. toekomst van de mens aan de cola is uitzichtloos. ze willen dat je zogenaamd stopt met roken, maar laten je wel melk en cola drinken. succes met het mee helpen van t uitroeien van de mensheid 500 miljoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koffie is gezond, is maar voor een deel waar, zeker er zitten ook goede stoffen in, maar ook slechte, voor mensen met een lever-gal-maag-darm probleem is koffie zeker niet gezond.
Ook voor mensen met stress en hartproblemen is koffie zeker geen wondermiddel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeet te zeggen dat ik helemaal met je eens, wat betreft melk en cola drinken.
Cola is net als koffie sterk verslavend.
En melk is voor kalveren, niet voor de mens.
Zeker onder de jeugd zijn er zeer veel colaverslavende kinderen en jong volwassenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad. rede is economisch en je wil niet weten waar toe ze instaat zijn om die draaiende houden. vergeet ook niet dat hele medici big business is. maar gast, je wil niet weten hoe slecht melk is.
kan je een voorbeeld je geven voor wat diepere inzichten, maar raad je aan om zelf maar uit te pluizen en zal verbaasd zijn van de waarheid. http://www.newtreatments.org/loadlocal.php?hid=615
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oja. wist je ook dat je gewoon pus zit te drinken?
paar keer per dag zo n hard ding om je uiers gedrukt krijgen en je dan gaan leeg zuigen zorgt nogal voor de nodige ontstekingen aan de uiers, waardoor pus vrij komt en mee gaat in de melk. dit is wettelijk opgenomen aan een toegestaande hoeveelheid en noemen t dan iets met dode eiwitcellen, maar in werkelijkheid dus het toegestaande hoeveelheid pus is. zoek maar en enjoy your daily glass of milk..