Kan je appellikeur kopen in Nederland?

In Frankrijk dronk ik vaak appellikeur. Daar hadden ze verschillende merken zoals Manzana en Manzanita. In Nederland kan ik alleen niks vinden wat er ook maar op lijkt. Weet iemand misschien waar je appellikeur kan kopen in Nederland?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.9K

Antwoorden (3)

Ik heb een webshop voor je gevonden:
http://www.agf-shop.nl/2_14_100/Streekproducten/Alcoholische-dranken/Appellikeur.aspx

(mocht je in de buurt van de Betuwe wonen, dan zou je er ook zelf langs kunnen gaan).

Toegevoegd na 33 seconden:
Tussen haakjes: Is apfelkorn eigenlijk niet hetzelfde als appellikeur? Zo ja, dan kun je het bij elke slijter wel halen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wiki zegt over Apfelkorn:
"Apfelkorn is een zoete appellikeur gemaakt van 100% tarwegestookte alcohol gemengd met appels en bevat 18% alcohol. De originele Apfelkorn wordt gemaakt door het bedrijf Berentzen. Veel drinkers kennen Apfelkorn van de wintersport uit de après-skitenten en feestcafés."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Apfelkorn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord. +
Bols en de Kuyper hebben een zure appellikeur, die is echter niet overal verkrijgbaar. Een goede slijterij heeft ze vaak wel of kan ze voor je bestellen. Het zijn lekkere frisse likeuren. De apfelkorn is meestal te koop in de supermarkt slijterij en is een scherpe, hete appellikeur, die niet zo lekker en mild smaakt als een betere soort die dan ook duurder is, maar alle waar naar zijn geld hè.
Persoonlijk vind ik de apfelkorn niet zo lekker, maar smaakverschil is er nu eenmaal en velen vinden het wel lekker.
In Lienden is een fruitteeltbedrijf met ook een boerenlandwinkel. Die maken ook een eigen appellikeur en die wordt ook via hun webshop verkocht.

http://www.agf-shop.nl/2/Streekproducten.aspx

Je kunt ook zelf makkelijk appellikeur maken, door enkele smaakvolle appels met behulp van een neteldoek uit te persen of appelsap te nemen.
Doe 25 cl. appelsap samen met 28 cl brandewijn in een wekpot. Doe er 7 cl. alcohol bij en 10 cl. suikersiroop.
( suiker helemaal oplossen in wat water)
3 weken laten rusten en dan filteren en in een schone fles overgieten. Het smaakt als een lekkere, frisse likeur met appelsmaak. Mist alleen een felle kleur zoals in de gekochte soorten.
amc
12 jaar geleden
Wat dacht je van Apfelkorn van Berentzen? Algemeen verkrijgbaar, zeker in de slijterijen.