Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb deze morgen een tabletje alprazolam ingenomen rond zes uur, kan ik vanavond alcohol drinken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

wordt afgeraden, omdat het sedatieve effect versterkt kan worden, lees bijsluiter
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let op het zeer grote tijdverschil tussen inname van het medicijn en de alcohol.
Tegen deze avond is dit tabletje uitgewerkt en kan je gerust alcohol gebruiken.
(Lees meer...)
fremar
12 jaar geleden
Xanax heeft een halfwaardetijd van 6 tot 12 uur.
(afhankelijk van andere geneesmiddelen, drugs of alcohol.)
Het onderdrukt depressie en angstgevoelens.

Alcohol en Xanax gaat niet samen.
Niemand zal u echter aanraden om alcohol te gebruiken
tijdens het gebruik van dit soort medicijn.

Het is meestal een kwestie van of-of.

Kijk liever op http://www.bijsluiter.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afhankelijk van je leeftijd kan de halfwaardetijd van alprazolam oplopen tot 30 uur. Alcohol versterkt het effect van benzodiazepinen. Iedere dokter zal je de combinatie afraden maar uiteindelijk kies natuurlijk zelf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het niet doen. Alcohol en dit soort medicijnen gaan niet goed samen. Alcohol kan de werking versterken. En in tegenstelling tot wat hier door sommigen wordt beweerd, kan de werking in sommige gevallen wel enkele dagen aanhouden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik lees dat Alprazolam gelijk is aan Xanax. Ik heb bij Xanax eens alcohol gedronken en kreeg daarna hartkloppingen. Later heb ik nog eens bij het gebruik van Xanax hartkloppingen gehad toen ik er alcohol bij dronk. Niet doen dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding