ik heb deze morgen een tabletje alprazolam ingenomen rond zes uur, kan ik vanavond alcohol drinken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
6K

Antwoorden (5)

wordt afgeraden, omdat het sedatieve effect versterkt kan worden, lees bijsluiter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let op het zeer grote tijdverschil tussen inname van het medicijn en de alcohol.
Tegen deze avond is dit tabletje uitgewerkt en kan je gerust alcohol gebruiken.
fremar
12 jaar geleden
Xanax heeft een halfwaardetijd van 6 tot 12 uur.
(afhankelijk van andere geneesmiddelen, drugs of alcohol.)
Het onderdrukt depressie en angstgevoelens.

Alcohol en Xanax gaat niet samen.
Niemand zal u echter aanraden om alcohol te gebruiken
tijdens het gebruik van dit soort medicijn.

Het is meestal een kwestie van of-of.

Kijk liever op http://www.bijsluiter.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afhankelijk van je leeftijd kan de halfwaardetijd van alprazolam oplopen tot 30 uur. Alcohol versterkt het effect van benzodiazepinen. Iedere dokter zal je de combinatie afraden maar uiteindelijk kies natuurlijk zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het niet doen. Alcohol en dit soort medicijnen gaan niet goed samen. Alcohol kan de werking versterken. En in tegenstelling tot wat hier door sommigen wordt beweerd, kan de werking in sommige gevallen wel enkele dagen aanhouden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik lees dat Alprazolam gelijk is aan Xanax. Ik heb bij Xanax eens alcohol gedronken en kreeg daarna hartkloppingen. Later heb ik nog eens bij het gebruik van Xanax hartkloppingen gehad toen ik er alcohol bij dronk. Niet doen dus.