Hoe kan dit zie uitleg?

Weekje geleden was ik in Turkije toen ging ik samen met een jongen naar een disco, hij zei 'weet je wat lekker is wodka lime', ik had voor die tijd af een toe wat alcohol gedronken maar niet in grote mate.
Ik nam dat dus en naar driekwart van het glas leek het net alsof ik steeds door mijn benen zakte en begon heel erg met me benen te kwakkelen (zo voelde dat ), naar een kwartier was het over.
Mijn vraag(en) is/zijn: Hoeveel alcohol zit er in wodka.
En kan ik daardoor bovengenoemde dingen krijgen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken

Het beste antwoord

Als je niet zoveel gegeten hebt, niet aan alcohol gewend bent en het bijvoorbeeld erg warm is, dan kan alcohol inslaan als een bom.
Ik dronk ooit ergens een glas Prosecco erg snel leeg in die omstandigheden, en ik kon m'n stoel nauwelijks meer uitkomen ;-)
Alcohol kan snel naar je hoofd stijgen (dan voel je je zo wankel), als het een beetje went, voel je je weer wat helderder, precies zoals je beschrijft.
Als je alcohol wilt drinken, kun je beter zorgen dat je wat gegeten hebt, en dat je geen dorst hebt (want dan drink je meer en sneller), dus bijvoorbeeld iets alcoholhoudends afwisselen met iets zonder alcohol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat kan inderdaad door de alcohol komen.
Als je daarvoor weinig gegeten hebt, en je drinkt je drankje zittend en vrij snel, dan kun je bij het opstaan behoorlijk moeite hebben met staan. Dat zakt zodra je bloedomloop weer een beetje goed op gang is en wat van de alcohol heeft kunnen verspreiden over je hele lichaam.

Het alcolholpercentage van wodka ligt tussen de 35 en 70 %. Gewoonlijk is het 40% maar het wisselt dus nogal.

40% is al heel hoog als je rekent dat een glas pilsener bier tussen de 4,5% en 5% alcohol bevat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De grootte van het glas waarin de bewuste drank geschonken wordt, dus het aantla milliliters, zorgt er gewoonlijk voor dat je altijd ongeveer dezelfde hoeveelheid alcohol binnen krijgt. Vergelijk de grote bierglazen en de kleine likeurglazen. Maar het percentage alcohol is een ander verhaal.
Dat ligt in likeuren hoger dan in bier, en in wodka kan dat dus tot 70% oplopen.
Je zegt zelf dat je voor die tijd "af en toe wat gedronken hebt". Dan moet je lichaam waarschijnlijk wennen aan een hoog precentage drank. Als je vaker sterke drank drinkt gaat dat vanzelf weg. Je kunt het vergelijken met bijvoorbeeld een eerste sigaret. Die is dan heel erg smeerig omdat je lichaam het niet gewend is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je zeker dat er alleen Wodka en lime in je glas zat?
Het klinkt namelijk alsof je gedrogeerd was.