Hoe werkt het Dolce Gusto koffiezetapparaat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
11.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe maak je bijvoorbeeld de Latte Machiatto met 2 pads?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kosten vallen reuze mee. Heb hem zelf ook :)

Het beste antwoord

Ken je toevallig het NESPRESSO apparaat? Dit lijkt er wel een beetje op, alleen zijn deze cupjes aanzienlijk goedkoper. Voor een kop zwarte koffie gebruik je gewoon 1 cupje. Op de verschillende verpakkingen die wel hoeveel water je nodig hebt per soort.
Het cupje gaat in de daarvoor bedoelde uitsparing en er wordt met zeer grote druk water doorheen gespoten. Resultaat is een lekker kopje koffie.
Voor koffie variaties met melk heb je dus 2 cupjes nodig en dat maakt het wel weer duurder, vind ik.
De meeste doosjes bevatten ongeveer 16 cupjes. Ze zijn rond de 4 euro gemiddeld....
Maar goed, het is het waard hoor. Zeker als je alleen of samen bent. Voor een grote groep is het zeer duur.
Er zijn een paar lekkere variaties. Espresso en Lungo bijvoorbeeld. Vooral de Warme Chocolade is lekker.

Anders dan bij de Senseo regel je de hoeveelheid water in je kopje zelf. Je tapt als het ware je koffie....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De Nescafé Dolce Gusto werkt, net als tegenwoordig zo veel koffiemakers, met cups. Capsules, zoals Nescafé ze noemt. Voor de zwarte koffievarianten is alleen een koffiecapsule nodig, voor de koffies met melk ook nog een melkcapsule. Met de Dolce Gusto kunt u dus geen verse melk gebruiken

dit is wat ik kan vinden, dat betekend dat er koffie zit in de cup, daar worden in het apparaat gaatjes in geperst en vervolgens wordt er heet water op hoge druk doorheen geperst,