Er is geen enige juiste recept. Zoveel mensen zoveel smaken.
Mix je eigen favoriete verhouding. Meestal met ijsblokjes en citroen of limoen schijfje als garnering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het leuke van een coctail als een gintonic is nu juist dat er niet een enig echt recept voor is.

Maar hier vind je een uitgebreid stappenplan:

http://passie.horeca.nl/content/15717/Bereiden_van_gin_en_tonic_met_ijs.html

Werkwijze (toon toelichting)
Pak een klein dienblad en zet dit klaar op de bar.
Leg twee onderzetters en een sideplate met een randje op het dienblad.
De sideplate wordt gebruikt om de citroenstamper op te leggen.
De citroenstamper kan in het glas of naast het glas geserveerd worden.
Pak een longdrinkglas.
Controleer of het glas schoon en heel is en zet het dan op een onderzetter op het dienblad.
Als een glas niet schoon is, poleer je met een poleerdoek de vlekken weg.
Pak met een ijsblokjestang twee ijsblokjes uit de ijsemmer en doe deze in het glas.
Pak de fles gin, schenk 35cc in een schenkmaatje of borrelglas en giet vervolgens de gin in het longdrinkglas.
35cc is de wettelijke schenkhoeveelheid voor gedistilleerde dranken zoals gin.
Neem een flesje tonic uit de koelkast en zet dit ongeopend op een andere onderzetter op het dienblad.
Leg een flesopener op het dienblad, deze heb je aan tafel nodig om het flesje te openen.
Zet eventueel een partje citroen als garnering op de rand van het glas.
De citroen moet je van tevoren insnijden, zodat je het partje op de rand kunt schuiven.
Ruim de werkplek weer netjes op.
De gin-tonic is nu serveergereed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gin Tonic.

Simpele maar veel gedronken
cocktail. Heerlijk fris in de
zwoele zomer.

Ingrediënten:
Voor 1 Gin tonic
• 60ml gin
•120ml tonic
• 1 eetlepel limoensap
• 4 ijsblokjes
• Partje limoen als garnering

Bereidingswijze:
1.Doe de ijsblokjes in een lang, smal glas.
2.Voeg gin, tonic en als laatste het limoensap toe.
3.Roer goed door met een lepel.
4.Garneer met het limoenpartje.