Werkt het echt om 's ochtends te beginnen waar je mee bent geeindigd?

Hoor altijd dat als je de vorige avond veel bier hebt gedronken. Dat je dan 's ochtends met een biertje moet beginnen tegen de kater.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
5.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja verdomme, ik ben gister met een 'tequila suïcide' gestopt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hehe succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha
Kimath
12 jaar geleden
Brr, dat zou ik echt niet weg kunnen krijgen.. En het helpt ook voor geen meter.

Het beste antwoord

Het is wel vaak zo dat je je dan iets beter 'voelt', maar gezond is het zeker niet.

Mocht je de ambitie hebben om alcoholist te worden, dan helpt het wel.

Toegevoegd na 1 uur:
Geziende tips in de andere antwoorden (hoewel je daar niet om vraagt) geef ik je ook mijn persoonlijke 'katerontbijtrecept':

Bak een dubbele uitsmijter in veel boter, met veel zout en peper. Eet het met een halve liter water en een grote mok zwarte koffie ernaast.

Bij een zware kater is het raadzaam om gedurende de dag veel boullion te drinken.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Melk is veel beter voor je, alleen toen de melk een keer op was heb ik ook de dag begonnen met een biertje toen ik een kater had. En het werkt echt. Bier drinken tegen je kater is een effectief middel (althans voor mij). Drink er echter niet meer dan 2 's ochtends, en maak er geen gewoonte van om dit iedere week te doen als je een kater hebt, anders wordt het effect wel minder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou mijn ervaring is dat dat toch niet echt helpt, laat staan lekker is. Het ligt er ook aan hoe gammel je je voelt, maar probeer eens heel veel water te drinken en goed te ontbijten. Een gebakken ei met wat ontbijtspek en wat tomaat meegebakken. En ook heel veel frisse lucht is een aanrader.

Maar om echt nuchter te worden zal de alcohol uit je bloed moeten verdwijnen en dat gebeurt vanzelf als je tenminste niet meteen weer alcoholische dranken gaat nuttigen.
12 jaar geleden
Een biertje schijnt te helpen. Persoonlijk zou ik veel water drinken en je lijf ontgiften. Tenzij je kiest om alcoholist te worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat helpt om een kater te voorkomen is de avond zelf af en toe een glas water tussen door drinken. Ook voor het slapen gaan water drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk niet , grote onzin ! Getspannisch,nee .heb je echt veel gedronken ,zeg zo meer dan 10 !en je hebt nog maar 4uur geslapen ,dan ben je nog dronken .het duurt zo 5, a 8 uur om de alcohol je lichaam uit te krijgen .dus met weer een biertje ,als het zou kunnen verdragen !wordt je gewoon weer dronken en dan voel je minder .waarom brak na het zuipen .Vocht gebrek ,hè ja alcohol droogt je uit ,je plast als een dolle . Alcohol kost je lichaam heel veel water ,ook heel veel reserve voedings stoffen , vooral vitaminen en mineralen .je hebt in feite een vergiftiging ,en je lever probeert de boel weer in balans tekrijgen . Zorg dat je lever z'n werk kan doen ,water en de diverse voedings stoffen .je hoofd pijn is door uitdroging en vergiftiging ! Dus geloof geen praatjes . Neem evt glazen water tijdens het drinken ,zet naast je bed een fles water !sta langzaam op ,slaap goed lang:) en als je er toch uit moet ja wat vruchten sap . Een vitamine tablet , je maag kan soms ook weinig hebben ,anders een ei ,rauw of gebakken ,Gé kookt . En ja een aspirine liefst een bruis tablet !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gé kookt! Da's heel aardig van Gé. ;-)
Als je je lichaam graag naar de galamisen wilt helpen zou ik het zeker doen! Zelf ben ik een voorstander van de dag erna gewoon veel water drinken en afwachten totdat de kater over is.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is geen wetenschappelijk bewijs voor dat drank helpt om een kater te bestrijden. Integendeel hou je je lichaam langer in een vergiftigingstoestand. Wel is het zo dat bij zware alcoholisten de ontwenningsverschijnselen bestreden kunnen worden met een borrel maar dan ben je al een aardig eind op streek om jezelf te vernietigen. Lees de tips op onderstaande website maar eens door. Je kunt het leed wel iets verzachten maar tijd en vooral veel water zijn de belangrijkste factoren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe het heel af en toe als ik niks anders voor handen heb. Het helpt bij mij heel goed, maar het is niet leuk om je kater ''weg te werken'' door bier en vervolgens naar je werk te gaan weet ik uit ervaring! Zoals al heel vaak is gezegd: Water is het beste tegen de kater, maar dat kost wel veel tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een kater krijgt, heb je veel teveel gedronken - dus daar mee ophouden zou al goed helpen.
Als je toch teveel drinkt, is het verstandig om vóór het slapen gaan al flink wat water te drinken, zodat de uitdrogingsverschijnselen 9dat is een kater) iets minder worden.
Bier drinken zal niet helpen, want daar droog je nog verder van uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen bier drinken tegen een kater, het effect lijkt leuk maar is minimaal en zó weer uitgewerkt ook.

Je kan beter groene thee drinken. Echt lekker is het niet, maar het zit boordevol anti-oxidanten en die helpen je lichaam te ontgiften. Bij mij werkt het altijd goed, vooral als ik flinke koppijn heb na een avondje doorzakken.