Ik slaap altijd wel lekkerder nadat ik wat op heb, als ik dan in zo'n roes zit. Of dat nou komt van bier of van vodka ofzo, ik denk dat je van drank wel lekkerder slaapt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor sommigen werkt dat ja. Anderen denken dat ze juist meer moeten drinken waardoor ze wel snel inslapen maar halfweg de nacht wakker worden en niet meer in slaap komen.
Als je geen alcohol gewend bent heb je aan 1 biertje genoeg, het probleem is gewenning waardoor je het niet meer met 1 redt
12 jaar geleden
Het klopt dat je dan iets sneller in slaap valt MAAR als je lekker door wil slapen zou ik geen alcohol drinken want als de alcohol is uitgewerkt ben je vaak te vroeg wakker of je krijgt de ongemakken van hoofdpijn(kater),dorst of vaak naar de wc moeten.
Warme melk is dan een betere "" inslaper"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is afhankelijk van de persoon en hoe je dag is verlopen. alcohol=verdovend ook na 1 biertje maar. Verdoofde hersenen zenden een ander golflengte uit dan wanneer je fitter bent waardoor je hersenen een signaal "impuls" sturen naar je lichaam om in stand-by modus te gaan. Mensen zijn in zekere zin te vergelijken met computers. Een goed voorbeeld hiervan is je autonome zenuwstelsel.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Eén biertje is daarvoor ontoereikend.
Bier geeft je zelfs energie en trek in eten. Als je dan ook vervolgens iets gaat eten, geeft ook dat eten weer energie!

Bier wordt pas slaapverwekkend, indien je er veel van drinkt, en dan geen alcoholvrij bier!

Dus met andere woorden: als je veel alcohol binnen krijgt, kan dat slaapverwekkend zijn. Indien je die alcohol door bier binnen krijgt, is het ook nog eens zo dat de meeste bieren niet zo heel veel alcohol bevatten, waardoor je er veel van moet drinken om slaperig van te worden.
Met als gevolg dat je er s`nachts weer uit moet voor een vloeibare boodschap...