hoelang mag je appelsap bewaren als ze over de datum is

pakjes appelsap als ze over de datum is hoelang mag je ze nog opdrinken wegens ik heb appelsap en die is tot 28 mei en nu weet ik niet of ik het kan nog drinken of moet ik het weggooien

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
15.3K

Antwoorden (5)

Als die tot 28 mei goed is, dan kun je hem nu nog prima opdrinken.

En ook volgende maand zul je er nog niet ziek van worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk staat er op het pakje tenminste houdbaar tot. Grote kans dat de appelsap nog gewoon te drinken is. Mits het houdbare appelsap is(met waarschijnlijk suiker er in) en geen verse appelsap. Dan is het een ander verhaal. Hou er wel rekening mee dat de smaak en kwaliteit eventueel slechter is geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje wel Ici1987 en C4th voor jullie snelle antwoorden ja het staat tenminste houdbaar en met suiker erin ik ben altijd heel erg voorzichtig met de dingen die over de datum zijn ik krijg heel veel van de voedselbank met overtijd zelf vlees en ben 1x goed ziek geweest en daarom dat ik het liever even vraag voordat ik iets opdrink
heel erg bedankt voor jullie antwoord nu weet ik dat ik het nog opdrinken bedankt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vlees en verse producten meteen weggooien als het over de datum is. Producten waar suiker of zout inzit zijn vaak wat langer houdbaar, maar ook meteen wat ongezonder. Ruik of proef het product even. Vaak merk je dan al wel of het goed is of niet.
De houdbaarheidsdata op verpakkingen zijn vaak aan de veilige kant. Appelsap in gesloten pakjes die 3 dagen over de datum is, zou ik nog wel durven drinken.
Overigens hangt het wel af van het soort product. Vlees dat 3 dagen over de datum is, kan je beter niet eten!
Daarnaast geldt: geef je neus een belangrijke rol. Als het niet goed ruikt, drink het dan niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje wel Janvkr voor je antwoord ik denk dat deze antwoord toch beter is want ik ben bang om iets verkeerd te drinken en eten ik kan het niet goed ruiken als het bedorven is daarom dat ik gelijk weggooit wat er over de datum is
lieve mensen bedankt voor jullie goeie antwoorden zo leer ik weer wat
bedankt
Appelsap kun je best wat langer gebruiken dan op de verpakking staat, mits de verpakking niet aangebroken is. Een aangebroken pak kun je maar een paar dagen bewaren.
bamibal
12 jaar geleden
De veiligheidsmarge is vrij groot.
Ik ga ervan uit dat ik produkten minimaal een kwart langer goed blijven dan volgens einddatum.
Als appelsap bij aankoop een verkoop datum van 1 jaar in de toekomst heeft dan is ze normaal, dus goed gesloten bewaard, na 15 maanden ook nog drinkbaar.

Bij melk (8 dagen bewaren) hooguit een dag of 2 3 na de datum.