3/4 Blikjes Red Bull gevaarlijk?

Beste mensen,

Ik drink bijna elkedag 3 a 4 blikjes Red Bull.
Kan dit gevaarlijke gevolgen hebben?
Ik begon op mijn 13e ben nu 19.. Heb bijna elkedag wel dat gedronken.

Toegevoegd na 17 minuten:
Oke bedankt voor jullie tips, als ik probeer af te kicken krijg ik hoofdpijn en ben ik soms heel moe..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
30.3K

Antwoorden (7)

Gevaarlijk denk ik niet maar wel erg ongezond veel suiker+cafeïne!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je dat zolang al drinkt, ben je er waarschijnlijk aan verslaafd. Probeer eens wat daagjes zonder red bull door te komen, waarschijnlijk ga je dan afkickverschijnselen krijgen. En nee, het is niet goed. Er zitten heel veel nadelen aan zo'n energiedrankje. Je kunt hartkloppingen krijgen, nierfalen, en nog veel meer kwaaltjes.

Verder kan je tandglazuur afslijten. Probeer het af te bouwen, ga van 3 blikjes, naar 2, naar 1, en dan stoppen. Af en toe is het niet schadelijk. Probeer op de momenten dat je normaal Red Bull drinkt, water te drinken. Gezond, en stukken goedkoper.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke plus, Rotzooi is het, waarvan je je wel eens afvraagt waarom het zoveel verkocht mag worden.
(Hier in Duitsland mag je het overigens in veel winkels onder de 16 of 18 niet zelf kopen, net als alcohol en sigaretten. Helemaal geen slecht idee, denk ik).
Er is al veel onderzoek naar gedaan.
Uit Australisch onderzoek bleek dat na één blikje red bull, de 'kleverigheid' van de bloedplaatjes toenam. waardoor de stolselvorming toeneemt.
Het Duitse Rijksinstituut voor risicobepaling waarschuwt mensen met hoge bloeddruk en hart-en vaatziekten voorzichtigheid aan.
Door het National Poisons Information Centre in Ierland
zijn id de jaren 1999-2005 zeventien gevallen geregistreerd van verwardheid, versnelde pols en insulten na het drinken van energiedrankjes, waaronder twee met dodelijke afloop.
Ook zijn de drankjes vanwege het hoge suikergehalte, maar vooral ook vanwege de hoge zuurgraad, een aanslag op het gebit. Dit veroorzaakt tanderosie.
Wist je trouwens dat je ook verslaafd aan suiker kan raken? Ik zou het toch maar iets gaan afbouwen!
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, ongezond chemisch goedje. +1
amc
12 jaar geleden
Het is in Canada zelfs verplicht een 'waarschuwing'op het flesje/blikje te hebben, net als hiet op de rookwaren staat.
Het is niet zo dat het tot de dood leidt natuurlijk maar dat er wel risico's bij zitten voor met name kinderen, zwangeren en mensen die gevoelig zijn voor cafeïne. Je moet het zeker niet mengen met alcohol en er staat op;
"drink niet meer dan 500 ml. per dag.
Bij inname van een grote hoeveelheid is er kans op;
afwezig zijn, trillende handen, zware ogen, slijmerige keel,
gevoelige tanden en keelpijn. Mensen kunnen ook angst, stress en hyperactiviteit krijgen bij hoge dosering. Daarom wordt deze drank ook afgeraden bij mensen met ADHD.
Dit is een feit, een gegeven, dus inderdaad Kees, heel ongezond.
Als je elke dag 2 glazen frisdrank (of vruchtensap) drinkt, krijg je al zoveel suiker binnen dat je lever kan gaan vervetten en je suikerstofwisseling verstoord kan raken, zodat je diabetes type 2 kunt krijgen.
Meer dan 2 glazen is dus zeker af te raden, en in Red Bull zitten nog meer stoffen die je best af en toe kunt gebruiken, maar die je niet standaard zou moeten drinken.
Die afkickverschijnselen zeggen al voldoende toch?
In één keer doorbijten en stoppen met het drinken van red Bull, na een paar dagen ben je van die nare verschijnselen af, of (kost meer zelfdiscipline) elke paar dagen 1 blikje minder drinken: eerst nog 3 per dag, dan nog 2, dan nog 1, en dan niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tussen 12/18 mag je 1/2 bliksjes per dag drinken,
3/4 is wel veel en je wordt er dik van!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je hoofdpijn krijgt als je af probeert te kicken ben je cafeine verslaafd, na twee dagen geen cafeine gaat dit over. Voor de rest is er geen onderzoek dat aantoont dat cafeine schadelijk is. Van taurine weet ik het niet.
Alleen qua suiker en zuur is red bull heel ongezond. Vooral voor je tanden is het echt slecht en je maag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt er aan hoeveel.
in Red Bull zit niet erg veel cafeïne en taurine.

Een normaal blikje Red Bull bevat ongeveer 80 milligram cafeïne.
In een normaal kopje koffie zit ongeveer 100 milligram, dus in koffie zit wel meer cafeïne.
Dan krijg je ongeveer 240-320 milligram binnen met cafeïne
Dat is niet zo goed voor je gezondheid, je kunt er bijvoorbeeld draaierig van worden.
Als je ook nog koffie drinkt word het wel heel veel.
Het beste kun je gewoon 2 blikjes per dag drinken.