Is energiedrank slecht

Is de meestwel bekende Red Bull schadelijk voor je? Zoja waar voor dan. En is t slecht voor je als je t alleen in de vakantie 1x per dag drinkt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
2K

Antwoorden (8)

Het is alleen slecht voor je tanden, maar verder is het niet schadelijk zolang je maar geen 10 blikjes op een dag leegdrinkt;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
energy drankjes zijn gemaakt voor duursporters. Dit omdat ze in korte tijd je energie weer aanvullen, Waar het lichaam enkele uren er over doet om voedsel om te zetten in brandstof, komt energydrank kant en klaar het lichaam binnen. Gevolg; het lichaam word lui als het gewend is aan energy drankjes. Je wordt dik en lusteloos. Niet te lang volhouden die vakantie dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er was eens iemand die 20 blikjes per dag dronk, hij stopte er acuut mee. Raad eens wat er gebeurde?.... Van z'n stokkie en bijna dood. Maar met een of 2 per dag is er niks aan de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Redbull geeft geen energie, al heet het energiedrank. Redbull stimuleert alleen het lichaam om alert te blijven. Sporters gebruiken geen redbull, maar een op dextrose gebaseerde drank, zoals aa drink!
Nee, als je je tanden poetst is er niks aan de hand. Maar als je in een dag veel blikjes drunkt kunje een hartaanval krijgen.

Toegevoegd na 12 uur:
drinkt kun je*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zit heel veel suiker in het is alleen slecht voor je tanden verder kan het niks kwaad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zit veel suiker in (en wat andere kruidenextracten, die niet zo slecht voor je zijn). En suiker een van de allergrootste vijanden van het menselijk lichaam.

Diabetes zou je er niet zo snel van krijgen, dus zo af en toe is het niet zo erg..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vriend van mij heeft ook suikerziekte en die drinkt ook gwn van die blikjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja dat moet je vriend natuurlijk helemaal zelf weten.
Het is niet zo slecht als je het niet meer dan 1x drinkt. Het is extreem slecht voor je tanden. Als je het drinkt zie je vaak mensen die een paar minuten over één energiedrankje doen. het beste kun je het zo snel mogelijk op drinken. Er zit ook veel suiker in. Als je meerdere per dag drinkt is het wel schadelijk. Dit zijn gevolgen als je regelmatig energiedrankjes drinkt:
-Diabetes
-Slaapgebrek
-Hyperactief gedrag (dit is wel extreem maar het kan echt voorkomen)
-Te hoge bloeddruk

Er zit ook veel cafeïne in. In 1 drankje net zoveel als 6 kopjes koffie.

Nu wil ik het niet stimuleren maar; als je een examen of iets waar je je op moet concentreren dan is het niet een stom idee om een energie drankje te drinken. Je kunt je daar beter door concenteren. Alleen kun je die nacht waarschijnlijk slecht slapen...

Toegevoegd na 1 minuut:
Oeps! ik zie nu pas hoe rommelig de eerste alinea is... jammer ik kan het niet meer bewerken. het is volgens mij wel leesbaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet zo zwart-wit met ja of nee te beantwoorden, het ligt genuanceerder.
Als je een gemiddeld leven leidt heb je nooit energiedrankjes nodig. Ook bij topsporters kan je je afvragen of er echt een moment is dat het goed is het te gebruiken. Het kan daarentegen wel soms prettig zijn er eentje te drinken.
Monosacharides (suikers die direct beschikbaar zijn voor energie, zoals gewone suiker bijv) krijgen wij westerlingen veel meer binnen dan gezond is.
Energydrankjes zitten er vol mee. En er zitten ook stofjes in die de stofwisseling in je lichaam versnellen waardoor er nog meer energie beschikbaar komt. Tenzij je heel hard aan het sporten bent verbruik je maar een gedeelte van die energie. De rest moet je lichaam verwerken en opslaan. Als je kijkt hoeveel energie een energydrankje bevat zou je eigenlijk een vol, verzadigd gevoel moeten krijgen na nuttiging. Maar ons lichaam is niet goed in het correct omgaan met vloeibare suikers (opgelost in water dus).

Is dit slecht? Het is sowieso ongezond. En door de zuren en suikers heel slecht voor je tanden, net als cola.
Voor af en toe eens een keer heus niet erg, maar maak er geen gewoonte van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het maakt ook de reserve brandstoffen uit je spieren los, zodat je meteen die energie kick krijgt. Hiervoor zorgen de B vitamines.
De suikers die er in zitten helpen ook mee daarvoor natuurlijk.
K zit in de steigerbouw, en drink elke 1e en 2e pauze een blikje. Maakt net het verschil om ff fijn te werken. Zeker nu het gewoon 25/26 graden is en mijn lijf moet daar nog aan wennen.