Energiedrank en borstvoeding?

Ik geef borstvoeding, mag ik dan af en toe zo'n energiedrankje à la red Bull?

Tijdens zwangerschap word het afgeraden maar nu dan? Nu mag je ook weer filet american en biefstuk enzo.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
28.6K

Antwoorden (4)

Ik zou het afraden. Er zitten toch te veel pepmiddelen in Energy drinks. Te veel cafeïne en taurine. Dat komt via de moedermelk bij de baby en krijg je misschien een hyperactieve onrustige baby.

Biefstuk en filet americain mag je wel weer eten. Net zoals kaas van rauwe melk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je borstvoeding geeft, vraagt dat een extra inspanning van je. Het is daarom belangrijk dat je lichamelijke conditie zo goed mogelijk is.

Een volwaardige voeding is hierbij onmisbaar. Deze voeding moet niet alleen voor jouw lichaam voldoende voedingsstoffen leveren, maar ook voor de aanmaak van de borstvoeding.
De baby zal niet zo snel tekort komen: als jij onvoldoende eet, is de samenstelling van de borstvoeding toch nog goed. Maar het gaat dan natuurlijk wel ten koste van jouw eigen lichaam.

Voor moeders die borstvoeding geven, wordt per dag 1 á 2 sneetjes brood, een stuk fruit en een halve liter vocht extra aangeraden.

Energie drankjes evenals veel koffie e.d. wordt afgeraden. Je geeft dit door en je baby kan er zelfs onrustig van worden!

Gewoon lekker gezond blijven doen, dan komt het helemaal goed.

http://www.gezondzwangerzijn.nl/D_cm7035
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou niet doen met al die shit die in energy zit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangezien al wat jij inneemt in je baby zn eten komt, raad ik het af.
Als je echt geen energie meer hebt is koninginnebrij heel goed. Het sterkt aan en geeft meer energie. Het is veel beter dan die energiedrankjes want het werkt op langere termijn en het is niet schadelijk voor je baby.
Je kan dit vinden in een natuurwinkel.