Bekende mix is met cola, met sevenup, met cassis, met jus d'orange, etc.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk Bijna alles.+1
Lekker fris met jus d'orange en een flinke scheut citroensap. Of met bitter lemon, ijskoud.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind zelf met Cassis of Cola het heel lekker maar je kan het met veel meer dingen mixen zie Wikipedia: jenever
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een heerlijk Grolsch biertje, ookwel bekend als "kopstootje"

Toegevoegd na 3 minuten:
*Jonge Jenever
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cola, jus d'orange, tonic
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een handmixer. Je kan het ook gewoon met een vork doen hoor.

Doe de jenever eens een keer in de cassis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met alle frisdranken is jenever te mengen. Een van de bekendere is natuurlijk met bitter lemon: de klasieke straaljager...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De nieuwste trend deze zomer: met cranberriesap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met bier! Duikbootje!

Wiki:
Een duikboot is een alcoholische cocktail. Een duikboot is een glas bier waarin een gevuld jeneverglaasje op z'n kop staat. Degene die drinkt zal eerst bier binnenkrijgen totdat ineens het glaasje omslaat en er een golf jenever aankomt.

Om deze cocktail zelf te maken moet eerst het jeneverglas tot de rand gevuld worden, waarna er een (groot) bierglas op z'n kop overheen kan. Hierna moet de combinatie soepel omgedraaid worden en bijgevuld worden met bier.

Ontvangen van "http://nl.wikipedia.org/wiki/Duikboot_(alcoholische_drank)"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe eens een maatje jenever in een hoog glas en doe hierbij 1 kop sterke koffie. Leg stijfgeklopte slagroom erop en garneer met chocolade hagelslag of - vlokken.
Zo heb je ook jenever als toetje.

Je kunt er ook perzikenjam mee maken;
Perziken in heet water dompelen en ontvellen. Dan in stukjes snijden en in een braadpan doen met 1 pond geleisuiker. Alles goed door elkaar roeren samen met 3 eetl. citroensap. Roerend aan de kook brengen op laag vuur en dan 4 min. laten pruttelen.
Het vuur uit doen en er 4 eetl. jenever doorroeren. Vul de jam nu in goed schoongemaakte potjes en wel tot aan de rand en sluit ze direct af. Laat ze omgekeerd afkoelen.

Neem een longdrinkgla, doe er ijsblokjes in, 1 deel jonge jenever en vul bij met 3 delen Canadian Red ( een heel lekkere cranberrysap)

Dit kan je uiteraard met vele frisdranken doen. Ik vind zelf tonic, ginger ale, cassis, Spa appel en Seven up of Sprite ook erg lekker met jenever.
amc