Is multidrank echt gezond?

Bij veel supermarkten kun je pakken multidrank kopen met allerlei toegevoegde vitamines. Zijn deze echt gezond of is dat maar een fabeltje?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
1K

Het beste antwoord

om het zo te zeggen: het is niet ongezond.
de vitamines die erin zitten zijn prima! maar als je de rest van de dag gezond eet en zelf al voldoende vitamines tot je neemt dan heb je die extra vitamines uit dat drankje niet nodig.
als je aan de 100% adh zit, kun je er wel 200% van maken maar dat maakt je niet 2x zo gezond.

Toegevoegd na 1 minuut:
Boven de veilige bovengrens bestaan er gezondheidsrisico’s en dan gaat de stelling ‘baat het niet, dan schaadt het niet’ niet op. Voor de overige vitamines hanteert het Vitamine Informatie Bureau een vuistregel van maximaal vijf maal de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.

bovenstaande even toegevoegd, zo zie je maar...overal waar te voor staat is niet goed.

bron: http://www.medsen.nl/webfront/base.asp?pageid=191
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een poosje geleden is een tv programma behandeld of het werkelijk nodig is om allerlei extra vitaminen te slikken. Belangrijkste conclusie daarbij was dat er in nederland eigenlijk niemand rondliep die een tekort heeft aan vitaminen.
Een teveel aan vitaminen plas je gewoon weer uit.
Je moet zelfs bij vitaminen a oppassen dat je er niet te veel krijgt want dat heeft weer negatieve bijwerkingen. Wat weet ik zo snel niet. het is overigens pas als je meer dan 9 x de dagelijkse hoeveelheid binnenkrijgt.
Ach het multidrank is echt (meestal) wel lekker. Dit is een opvatting en niet slecht voor je. Mocht het zo zijn dat je te weinig fruit eet. Dan zou je het als een vervanger kunnen zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is niet per definitie ongezonder dan andere vruchtendranken,maar als je gevarieerd eet en drinkt zijn ze wel overbodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind die multidranken mierzoet.
de vitamines er in zullen geen kwaad kunnen, maar de hoeveelheid suiker lijkt me ongewenst?
14 jaar geleden
Er is niks mis mee maar er is een groot nadeel aan
Namelijk je mag na het drinken ervan 2 uur je tanden niet poetsen i.vm een vergrote kans op tandbederf doordat het glazuur van je tanden dan onbeschermd is
het is dus niet zo handig Multidrank te drinken tijdens het ontbijt
Er wordt zelfs gezegt dat je tanden laten bleken minder schade aan je gebit aanricht dan het drinken van multidrank om vervolgens es flink je tanden te gaan poetsen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je weet het toch nooit want zo`n fabrikant wil ook gewoon een product verkopen.

Ik geloof er zelf niet zo in als je al die kleurstoffen en emulgatoren etc op de achterkant van de verpakking leest. Yakult schijnt ook niet helemaal eerlijk te zijn geweest, maar hij is wel best duur.

Als je het zeker wil weten zou ik zeggen dat moet je sinaasappelen persen als je zeker wil weten of je de echte vitaminen binnen krijgt. na verloop van tijd verliezen groente en fruit ook hun vitaminen dus ik denk zowieso dat er al heel wat vitaminen uit die pak drinken verdwenen zijn. rauwe groenten hebben meer vitaminen dan gekookte groente (verdwijnen gedeeltelijk in het water) zo zal dat ook wel met die multidrank gaan bij het verwerken tot sap.

maar mischien dat ik daar zelf te negatief in ben, maar net als bij de smaakpolitie en wat je hier en daar leest over Yakult (nep), Head & shoulders (is ongezond voor je haar, net als fructis), en vers brood bij de AH (ze bakken het aangeleverde voorgebaaken brood aleen maar af) die wereld van de supermarkten zijn wel zo commercieel, dat ik zoiets aleen maar zou drinken als ik het lekker vond, en niet omdat fabrikanten roepen dat er vitamine`s inzitten. (kijk op de pak en als er veel E nummers op staan is het zowieso al niet meer gezond) ik geloof niet dat de vitamine`s door zo`n E-nummer op hun plekkie in het pak blijven zitten.