Is de sinaasappelsap van Appelsientje echt 100% puur sinaasappelsap? Zonder toegevoegde suikers enzo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
2.4K

Antwoorden (3)

Het is gemaakt van concentraat. Om te besparen op transportkosten wordt sinaasappelsap eerst geconcentreerd in het land van herkomst. In het land waar het wordt verpakt voor consumptie, wordt het vervolgens weer aangelengd met water.
Maar verder wordt er niets aan toegevoegd.
bamibal
13 jaar geleden
Utrecht
13 jaar geleden
tijdens het concentreren vervliegen ook de aroma's. Deze worden opgevangen en gebruikt door de grote smaakstoffenfabrikanten. Appelsientje gebruikt ook zo'n natuurlijk sinaasappelaroma om de smaak weer terug te brengen.
Er zitten toegevoegde geen suikers in, maar wel bijvoorbeeld water wat wordt toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste enkelvoudige vruchtensappen, zoals Appelsientje, bevatten geen toegevoegde suikers. Dat wil niet zeggen dat vruchtensap zo goed voor je gezondheid is. Vruchtensap bevat namelijk van nature evenveel suiker als gewone frisdranken, een klontje of zeven per glas.