Verdunt vodka als je het mengt met aardbeiensap? (raspberry)

De fles vodka is 37,5%. Als ik een kleine hoeveelheid meng met aardbeiensap (raspberry), verdunt die 37% alcohol dan? Dus verdunt aardbeiensap de vodka?

Toegevoegd na 25 seconden:
Wordt het dan een kleiner alcoholpercentage?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2 alcohol vragen :)
bamibal
13 jaar geleden
En dat terwijl de 5 nog niet in de klok zit ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik heb een enorm alcoholprobleem... ik drink om de maand een halve liter vodka. :) Dat valt toch nog mee looool. Mijn vragen zijn enkel uit nieuwsgierigheid, heb echt geen alcoholprobleem hoor. Ik mag eigenlijk geen alcohol en om toch een beetje alcohol te proeven een paar keer in de maand, meng ik het. Maar het is niet zo dat ik alcoholist ben, ik kan niet tegen alcohol. Vandaar mijn constante vragen erover. Om toch maar een beetje alcohol 'binnen' te hebben, want het is gezond als je zeer beperkte alcohol volumes opneemt.
bamibal
13 jaar geleden
Het zijn ook twee fruit-vragen, dus dat is dan wel weer positief!
ItisILeClerc
13 jaar geleden
Wat is het nou, aardbeien of raspberry?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou ja. met al dat fruit moet het toch wel gezond zijn ook

Het beste antwoord

Ja =] het percentage alcohol lees de hoeveelheid alcohol op het totaal wordt kleiner. Doodgewoon omdat de totale hoeveelheid stijgt (meer vloeistof) en de hoeveelheid alcohol gelijk blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, natuurlijk wordt het percentage dan lager. Aarbeiensap (strawberry) bevat geen alcohol. Als je iets mét alcohol vermengt met iets zónder alcohol, dan is het alcoholpercentage van het resultaat lager dan van de wodka.
bamibal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dus als je 5cl alcohol van 37 graden mengt in een glaasje van 25cl aardbeiensap, dan giet je eigenlijk geen 5cl van 37 graden in je glas, maar minder? Dat begrijp ik niet zo goed. Dus vanaf het moment dat de 5cl in contact komt met de raspberry verdunt het alcoholpercentage erin tot laat ons zeggen 5 graden???
bamibal
13 jaar geleden
5cl wodka bevat 1,85 cl alcohol (37% van 5 cl). Als je 5cl wodka mengt met 25cl sap, dan heb je een drankje van 30cl, met daarin nog steeds 1,85 cl alcohol. En 1,85 op 30cl is 6,17%.
Het alcoholpercentage wordt inderdaad minder. Je drinkt meer vloeistof, maar een bepaald gedeelte (vodka) bevat alcohol, en het andere gedeelte (de toevoeging) bevat geen alcohol. Het totaal heeft dus meer vloeistof, dus een lager alcoholpercentage.

Overigens maakt het totaal niet uit voor dronken worden of voor de politie, je hebt evenveel alcohol op, dus ben je even snel dronken en alsnog de pineut.