Met hoeveel gewone biertjes (géén duvel of sterk bier maar met gewoon biertje) komt een fles Bol van 50cl met 24% alcohol overeen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
1.9K

Het beste antwoord

Het leuke is dat de fabrikanten van drank glazen hier al rekening mee hebben gehouden. Hoe meer alcohol, hoe kleiner het glaasje. Dan heb je met drie glazen jenever in het juiste glas hetzelfde op als drie glazen bier. Ik heb tijdens een wiskunde les dit eens moeten uitrekenen. Tot op zekere hoogte gaat dit op voor bier, wijn, port en jenever.

Natuurlijk is het wel zo dat in het ene bier wat meer alcohol zit dan in het andere, dus het vorige antwoord is preciezer. Mijn antwoord is meer als toevoeging bedoeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In bier zit 5%
dus er zit in 50cl BOl 5x zoveel alcohol dan in bier.
dan moet je de hoeveelheid vermenigvuldigen met 5 = 2,5 liter bier.
in een fles je zit 0,30 liter.
dus 50cl BOL komt overeen met ruim 8 flesjes bier!
dat zijn ruim 12 glazen bier. ( in een glas bier kan +/- 0,2 Liter)