Wat is een lekkere AH wijn

ik doe mijn boodschappen altijd bij Albert Heijn en kom meestal thuis met Aliwen Undurugga (Syrah of Carmenere) --> aanrader!! Wat zijn jullie favorieten, welke moet ik zeker een keer proeven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
10.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op zich is een soortgelijke vraag al vorige week gesteld: http://www.goeievraag.nl/vraag/lekkere-rode-wijn-redelijke-prijs.14139
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dit reclame voor AH?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ som...klopt....dus wat staat jou te doen als mod????

Het beste antwoord

Een rode wijn die ik regelmatig koop is de 'TRIO' merlot.
euro of 6/7. Een krachtige smaakvolle wijn.
Wel eens Australia geproefd van hun eigen huismerk? Een lekkere slobberwijn voor nog geen 4 E.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die TRIO is een echte aanrader!! dank voor de tip

Andere antwoorden (10)

Als je een witte wijn zoekt kan ik je "Selection Clemense" aanraden. Was ik vroeger bijna "verslaafd" aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de gids Omfietswijn van Nicolaas Klein zijn in ieder geval de volgende aan te raden:

Libertad, malbec-bonarda 2007
Norton, barrel select, merlot 2004

Qua Rosé is de wijn van de Nederlandse wijnboer Ilja Gort (La Tulipe) erg lekker. Ook zijn andere wijnen zijn wel goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
o yes.....die merlot van norton - zó lekker !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fijn, die is vanavond uitverkocht ;o)
de wijnen van lindemann zijn heerlijk!
Van de witte wijn raad ik de chardonnay van lindemann aan, en van de rode wijn de Merlot van Lindemann.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AH heeft een lekkere witte Spaanse wijn. Ben de naam even vergeten. Maar hij is gemaakt van de druiven viura en verdejo en komt uit de streek Castilla León. Wel zorgen dat je de 2008 koopt. Soms staat de 2007 nog in het schap, maar een (gewone) witte wijn kan het beste zo vers mogelijk drinken, want elk jaar verliest hij wat aan frisheid en fruitigheid. De wijn die ik bedoel kost tussen de 4 en 5 euro. Wat rood betreft zijn alle versies van hun Beamonte wijn, uit Navarra, prima wijnen. Beamonte hebben ze ook in rosé, en die is ook heerlijk verkwikkend. Let ook bij deze laatste op het jaartal. 2008 dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een lekkere witte wijn zoekt:

Verdicchio (Moncaro Le fondiglie "Verdicchio dei Castelli di Jesi")

Een heerlijke droge en frisse wijn, die koud geserveerd overal lekker bij is. Normaal kost de fles iets van rond de 6 euro (waarschijnlijk iets eronder). Andere supermarkten hebben ook vaak Verdicchio en daar kost hij ca. 2 euro goedkoper als bij AH.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, heerlijk, de trio merlo, of de huiswijnen zijn ook er lekker. Of de Norton merlo..
De allerlekkerste rose is rosé Danjou, voorheen zat er zo'n geel stukje wax op de kurk, nu heb je alleen kurk..errug lekker nu ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
al eerder een soort gelijke vraag gesteld en dit was mijn antwoord:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de "Wild Pig"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De rose van het huismerk(gewone en halfzoet). Niet duur en drinkt lekker weg bij een gezellige BBQ. Daarna is het wellicht nog gezelliger!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Smaak is individueel ; een ander kan niet zeggen wat jij lekker vindt. Daarnaast is de situatie erg belangerijk pas die aan bij het karakter van de wijn . Deze staat vaak op het etiket vermeld. smaken moeten elkaar aanvullen en niet sterk overheersen. Vis eet men bijvoorbeeld niet met een dessertwijn.