Wie heeft voor mij hét recept voor een goede zomer cocktail/mix?

En dan bedoel ik niet een recept uit een boekje maar eigen brouwsels..
:-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
1.1K

Het beste antwoord

aardbeien, frambozen en bramen fijnprakken met een scheutje limoensap, onderin groot longdrink-glas doen met ijsblokjes. Opvullen met gekoeld cranberry-sap.
Als versiering kan je nog wat aardbeien of frambozen aan een tandenstoker erover leggen.
ipv. cranberry-sap is gekoelde rosé dé optie, als er niet meer gereden hoeft te worden, of een scheutje wodka bij de geprakte vruchten doen - dan een beetje(!) peper erboven malen bij het fijnmaken.

Uit nood geboren, toen ik onverwachts gasten kreeg, en het enige (cranberrysap) in de koelkast wilde opleuken.
Je moet alleen wel van die dikke rietjes erbij geven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

een beetje bacardi, cream soda en een bolletje vanille ijs.
ik serveer em altijd in een champagne glas met een rietje.
altijd wel lekker in dit warme weer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en dan ''t vanille ijs, op een schoteltje? of dropt men dit in
't champagne glas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in het champagne glas, even roeren en klaar ben je.
Skittles per kleur sorteren.

Dan doe je ze in 0.25liter Wodka een flesje oid. Per kleur in een ander flesje natuurlijk.
Schroef het flesje dicht en dan schudden. Laat dit een nachtje staan en als het goed is zijn de skittles opgelost in de Wodka.
Je ziet dan een vies spul bovenop je brouwsel liggen, daarom moet je dus per flesje alles gaan filteren (koffie filter voldoet goed) en ding vang je op. Hetgeen wat je opvangt is je drankje. De rest kan weg. Leg het drankje een tijdje in de vriezer en je hebt Wodka met een hele speciale kleur en een skittles smaakje.
Naar mijn mening zijn hier de bacardi breezers vanaf geleid.

Het filteren duurt trouwens wel erg lang, door het residu dat in de filter blijft hangen gaat het steeds langzamer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga het vanavond meteen proberen!
Rosewijn met een klein beetje mint en bolletjes watermeloen.

Witte wijn met een scheutje limoncello en Gallia meloenbolletjes.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt ook een bolletje aardbeienijs in een glas doen, en daarbij een beetje mint en 7-up.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wodka Watermeloen!

Zie bron, heerlijk als je de hele meloen in de vriezer legt en later lekker uitlepelen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nogmaals hetzelfde antwoord die ik ook op een soortgelijke vraag gaf:

* ijsklontjes of crushed ijs (laatstgenoemde is net wat lekkerder)
* scheut frambozensiroop
* aanlengen met ijskoud appelsap
* scheut ammaretto
* maar voor de bob is ie zonder ammaretto ook erg lekker!

errug lekker :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jus 'd orange ijskoud met één scheutje Pernod (45% alcohol) heerlijk !!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
glaasje rode port met citroen water en ijsblokjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Coconut Liquor:

Pak een kokosnoot, boor er een gat in van +- 2 cm doorsnee, moet in ieder geval groot genoeg zijn om drank in te kunnen gieten.

Laat de kokosmelk erin zitten (half vol of minder), en vul aan met Vodka/Rum of andere drank naar smaak (beetje Baileys)

En daarnaast is de Vodka Watermelon die eerder genoemd is echt een aanrader.

(beide worden bij ons in het Cafe 2 keer in het jaar gemaakt tijdens Caribian Party)