Wat zijn dranken waar niet veel alcohol inzit?

Zoals de vraag al luid.. bijvoorbeeld sneeuwwitje of breezer.

Maar na hoeveel van die weinig-alcohol-drankjes word je dronken?

daar ben ik toch wel nieuwsgierig naar..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
18.4K
Kimath
13 jaar geleden
Water zit heel weinig alcohol in :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies, wat wil je? Dronken worden, nuchter blijven, genieten, alcohol drinken of juist niet...

Antwoorden (5)

heel verschillend lijkt mij
Ik kan 5 glazen wodka drinken en heb nergens last van maar met 5 glazen wijn ben ik aardig aangeschoten.

Per persoon dus ook verschillend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik een zomers een lekkere vindt is een ijskoude bubbelwater (o.a. spa rood) met droge witte wijn (half om half). Of een snelle sangria, van een grote scheut zoete rode wijn in vruchtensap (ik vindt het heerlijk in iets zuur cranberrysap).
Het ligt eraan wat de verhouding is van de alcoholische drank die je toevoegt, maar als je het half-on-half doet dan kan je er gerust een glaasje meer van drinken. Je wordt er gelukkig niet zo snel dronken van (ik zie dronkenschap niet als iets positiefs).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in Frankrijk verkopen ze Panache dit bevat rond 0,5% alcohol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In iedere alcoholische consumptie die je in de horeca bestelt, zit evenveel alcohol. Natuurlijk niet het percentage, maar wel de absolute hoeveelheid.
Want als het percentage alcohol in een drank hoger is, zit er een kleinere hoeveelheid in het glas. In wodka zit bijvoorbeeld 40% alcohol, in een biertje 5%. Daarom zit er 8 keer zoveel bier in een glas dan whisky, zodat de absolute hoeveelheid alcohol gelijk blijft.
Zo geldt voor ieder drankje een bepaalde hoeveelheid die geschonken wordt, zodat de hoeveelheid alcohol gelijk blijft.

Als je wilt weten in welke dranken procentueel weinig alcohol zit, dan moet je denken aan drankjes als bier, breezer, passie, smirnoff. Allemaal licht-alcoholische dranken met 4-7% alcohol. Drankjes in de middenklasse zijn wijn, apfelkorn, malibu en diverse mixdrankjes, waarvan het percentage rond de 15% ligt. Sterke dranken als whisky, wodka en rum bevatten rond de 40% alcohol.

Na hoeveel drankjes je dronken wordt, verschilt heel erg per persoon. Bij kleine/lichte mensen is de hoeveelheid alcohol in je lichaam verhoudingsgewijs groter. Zij hebben een kleinere hoeveelheid alcohol nodig om dronken te worden. Mensen die regelmatig drinken, bouwen een tolerantie op, waardoor ze minder snel dronken worden. In veel populaire mixdrankjes zitten veel zoetstoffen, waardoor je geneigd bent om sneller te drinken waardoor je ook sneller dronken wordt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Voordat er onduidelijkheid ontstaat: in de eerste alinea bedoel ik niet whisky, maar wodka.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Shandy....