Heb je een vergunning nodig voor verkoop van alcohol middels een webshop?

Zo ja, welke en waar kan je die aanvragen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken

Antwoorden (3)

Ja als je alcohol verkoopt, maakt niet uit hoe moet je in het bezit zijn van de benodigde vergunningen. Welke precies kun je navragen bij de Kamer van Koophandel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn verschillende soorten ethanol
Ethanol die niet gedenatureerd is kun je kopen, maar dan moet je accijns betalen die kun je zonder meer doorverkopen
Je moet dan wel ingeschreven zijn bij de KvK en een BTW nummer hebben als de hoeveelheden groot zijn
dat geldt trouwens voor alle omzet
Je kunt ook een vergunning aanvragen bij de douane maar dan moet je al een grote hoeveelheid inslaan en dat moet goed geregistreerd worden dan hoef je geen accijns te betalen
maar dan mag je alleen leveren aan afnemers die ook een vergunning hebben.
Je kunt ook ethanol kopen die gedenatureerd is, bij de meeste denaturatiemiddelen heb je als koper ook een vergunning nodig de klant hoeft dan bij kleine hoeveelheden geen vergunning te hebben
Het maakt niets uit of je via een webshop of een gewone winkel de ethanol verkoopt
Je moet wel een opslag hebben die aan strenge eisen voldoet zowel voor de douane als voor de milieu eisen van de gemeente
Ethanol is n.l. brandbaar en de damp is expolsief
Ethanol in drank is altijd aan accijns onderworpen en is uiteraard nooit gedenatureerd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga er vanuit dat je het over drank hebt of over de zuivere alcohol. Deze mag niet via een webwinkel worden aangeboden. Hierbij is namelijk de leeftijdtoets niet toe te passen.