Hoeveel ml (milliliter) water geeft een senseo voor 1 kopje koffie?

Toegevoegd na 1 uur:
Nu zijn er verschillende antwoorden, wie kan een bron vermelden met daarin het juiste antwoord!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
60.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn meerdere versies senseo, en bij sommigen kun je de hoeveelheid water instellen. Wil je jouw versie bepalen? Zet een leeg en een vol kopje op de weegschaal. Iedere gram is 1 mililiter koffie (geen melk en suiker gebruiken dan).

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

150 ml.

Toegevoegd na 2 uur:
http://www.douweegbertsenmeer.nl/Pages/ProductDetail.aspx?category=senseo_en_meer_senseo_servies_senseo_servies&catalog=DEmeer&productid=2937

Ik heb mijn senseo glazen al heel lang en ik dacht altijd dat ze 150 ml zijn.
Ik heb ze toendertijd bij DE gekocht. Nu blijkt dat het 180 cl is volgens de DE catalogus. Misschien zijn ze dit tegenwoordig of ik heb het verkeerd onthouden!;)
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is toch raar. Senseo is een specifiek systeem. Waarbij de koffiepads een specifiek afmeting hebben en ook een bepaalde hoeveelheid koffie in zit. Het is dan toch gek dat de ene apparaat een andere hoeveelheid water geeft dan een andere.
Het lijkt me een hele specifieke afstemming te moeten zijn.
amc
13 jaar geleden
Lijkt mij ook. Ik heb zojuist even een senseoglas van mij met water gevuld en in een maatbeker gegooid. Ik ben dus niet gek, hij geeft 150 cc aan. Nu heb ik de mijne al enkele jaren en misschien is de uitloop in die jaren groter geworden of zijn de grotere inhoudsglazen smaller of ze zijn driekwart vol? Ik dacht ook dat ze hetzelfde waren! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb een typische senseo kopje gekocht, en deze is voor 120 ml (blijkt uit de maatbeter).
heb je hier misschien iets aan?

ik moet zelf zeggen dat mijn vorige senseo altijd te weinig water gaf (100 ml) ik was er toen van overtuigd dat dit te weinig was maar niemand kon er toen iets aan doen, had ik deze link maar eerder gezien.

let op : in de link werkt het bij mij niet als ik links op handleiding klik maar wel in het hoofdscherm op: waterheoveelheid aanpassen

Toegevoegd na 1 minuut:
ps tweede link is gelijk de pdf

Toegevoegd na 12 minuten:
PPS hierbij nog een link waarbij de hoeveelheden staan vermeld, 90 ml 120 ml of 136 ml