1 afgestreken koffieschepje per 'streepje'water, en eventueel een halve extra voor de pot & filter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem altjid 1 hele schep-met-kop voor 2 bakken...
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welk koffieschepje? Hoeveel gaat daarin? Hoeveel is 2 bakken?
Niet in zijn algemeenheid te beantwoorden.

Dat is een kwestie van smaak.

Ik houd van sterke koffie, dus doe twee lepeltjes per kop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik houd van een lekker sterk bakje koffie. De verhouding is ongeveer 5 afgestreken schepjes voor 7 kleine kopjes. Dus bijv. 8 afgestreken schepjes voor 12 kleine kopjes. Want bij veel koffie zetten blijft het koffiemaalsel langer doorlopen en trekken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welk schepje? Hoeveel gaat daarin?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan een standaard koffieschepje, toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
standaard afgestreken koffie schepje , inderdaad.
Ik heb geleerd bij 6 water 3 koffie, dus de helft.
maar omdat smaken verschillen is hier geen goed antwoord op te geve eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is 6 water en 3 koffie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koffiezetten doe je met een apparaat waar ook water in moet... Bij 6 streepjes water doe ik 3 scheppen koffie
Op gevoel doen. Paar keer proberen en je weet het.
Ik neem 1 schep koffie, 2 scheppen melkpoeder en (uiteraard) kokend water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht 7 gram...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kwestie van smaak, zowel van koffie als van vorm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is maar net wat je lekker vindt.
Van huis uit geleerd: 1 schepje per kopje en 1 schepje voor de pot. Dus 7 schepjes voor 6 kopjes koffie.
Maar waar ik nu werk vinden de mensen dat te sterk, dus doe ik nu: 1 schepje voor 2 kopjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit hangt er van af uiteraard hoeveel koffie je schepje bevat. Het beste is dus "trial & error" tot dat je voor jezelf de juiste sterkte hebt gevonden.