moet Champagne best in de koelkast bewaard worden en hoelang mag dit ?

heb deze zomer een fles mee gebracht vanuit de Champagnestreek, die ligt al sedert toen in de koelkast,
heeft dit gevolgen voor de kwaliteit ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel opdrinken hoor. Tenzij het een héél speciale champagne is, zal het geen bewaarwijn zijn.

Het beste antwoord

Champagne kan je ook in de kelder bewaren. Als de fles maar plat ligt. Voor gebruik kan die altijd nog gekoeld worden

De Champagne kan je zeker wel een jaar bewaren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie de link wijnkennis.be:

"Algemene stelregel is dat je een champagne die veel Pinot Meunier bevat het beste niet te lang bewaard(binnen het jaar opdrinken) en dat je andere gewone champagnes het beste binnen de twee jaar drinkt en dat je de grote champagnes langer kan bewaren."

Toegevoegd na 2 minuten:
Belangrijke voorwaarde voor houdbaarheid van champagne is dat de fles liggend op een donkere plaats en liefst onder constante temperatuur wordt bewaard. Dus als je plek in de koelkast hebt mag die er best blijven liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Champagne moet je niet langer dan een jaar bewaren tenzij het een cuvee is. Je kan dat makkelijk herkennen omdat er dan een jaartal op de fles staat. Deze champagne kan je (mits donker, liggend en op keldertemperatuur) jaren bewaren.