Wat is beter/gezonder om de hele dag door te drinken: groene thee of rooibos?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
3.8K

Antwoorden (5)

Beide is goed. Ze bevatten veel anti oxidanten zijn dus zuiveren. Groene thee staat ook nog eens bekend om zijn vetverbrandende functie. Wel kun je van te veel groene thee een beetje darmklachten krijgen.

Rooibosthee bevat ook veel vitamines en mineralen en is verzachtend voor maag en darmklachten.

Ik zou het dus afwisselend drinken ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rooibos, want die bevat helemaal geen cafeïne/theïne en praktisch geen looizuur (tannine), maar wel vitamine E, pro-vitamine A en een groot aantal mineralen, waaronder o.a. calcium, ijzer, kaliumcarbonaat en magnesium.

Groene thee is zeer rijk aan tannines. De voornaamste bestanddelen zijn theophylline en theobromine, en er zitten ook hoge concentraties cafeïne, theïne en vitamine C in. Daar moet je dus mee uitkijken, want de stimulerende werking daarvan kan slaapstoornissen veroorzaken!
Amadea
13 jaar geleden
In principe rooibosthee, is qua ingrediënten beter voor je (zal het antwoord van amadea verder niet herhalen) maar het is niet aan te raden dit de hele dag door te drinken. Een goed eet-/drinkpatroon wordt gekenmerkt door afwisseling.

Wel moet je opletten of de rooibosthee die je drinkt wel rooibosthee is. Veel theefabrikanten gebruiken de naam rooibosthee, maar op de ingrediëntenlijst is rooibos soms moeilijk terug te vinden, en dan is het de vraag of het substituut wel dezelfde eigenschappen heeft als rooibos. Waarschijnlijk niet.
Groene thee bestaat er ook in verschillende samenstellingen, dus kijk bij het kopen vooral op de verpakking naar wat erin zit.

(Volgens mij zijn de producten van zonnatura altijd 100% natuurlijk. Daar kun je denk ik het grootste verschil boeken)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dagelijks 3 koppen rooibos thee drinkt verminderd dat allergieen!! (hooikoorts ook) dus het heeft zeker een gezonde werking. Zo ver ik weet is groene thee ook heel gezond en zit daar geen theine neer, wat eerder door iemand gemeld werd! maar voor alle kopjes geldt: geen suiker!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rooibos bevat geen cafeïne en bijna geen tannine (looizuur).
Tannine is in gewone thee de stof die zorgt voor de iets bittere smaak.
Rooibos bevat antioxidanten (onder meer vitamine C), calcium, ijzer.
Anti-oxydanten zijn stoffen die (evenals vitamine E), schadelijke stoffen zogenaamde
'vrije radicalen' die ontstaan tijdens de veroudering, binden en afvoeren.
Rooibos werkt licht ontspannend en is naast het gebruik overdag ook een zeer geschikte thee voor s'avonds.