Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan de reden zijn dat er op de Grolsch flesjes van 25 cl geen statiegeld staat terwijl dat bij de andere wel zo is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Op amstel 25 cl flesjes zit ook geen statiegeld
Op heineken 25 cl ook niet...

er zit over het algemeen geen statiegeld op 25 cl flesjes omdat die nog steeds veel minder gedronken worden dan de "gewone" 30 cl flesjes met statiegeld.
Die worden na gebruik in de fabriek gereinigd voor hergebruik.

Ze moeten zowiezo de spoelmachines ombouwen om de 25 cl flessen te reinigen,en misschien de rest van de productielijn aanpassen en dat zal duurder zijn dan omsmelten naar nieuwe 25 cl flesjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar op jupiler weer wel en dat wordt wél veel gedronken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op een aantal 25 cl zit idd wel statiegeld
op een hoop belgische 25cl flessen ook al
die brouwerijen hebben dan al een aangepaste lijn
vind ik persoonlijk een goede zaak
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vrees dat de Heineken en Grolsch 25cc flesjes niet gelijk zijn aan de 25cc Jupiler flesjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien zijn de 25cl jupiler flesjes al zo gemaakt dat ze in de lijn passen ? Ik weet dat de 25cl heineken bijvoorbeeld niet door de lijn past omdat hij een kleiner en iets smaller formaat heeft.
Zijn die 25cl niet de export flesjes? Niet in elk land staat op glas statiegeld. Zonder statiegeld heb je ook geen problemen met lege ('illegale') flessenhandel, transportkosten etc etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de kleine flesjes worden gerecycled en opnieuw worden daar dingen van glas mee gemaak, de gewone flesjes worden gereinigt en opnieuw voor hetzelfde product gebruikt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en idd zit er op al die kleine flesjes geen statiegeld

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding