Welke sport dranken, kun je drinken na het sporten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Chocomelk! Wat jij lekker en goed aan vind voelen natuurlijk. Zelf neem ik altijd een biertje wordt zeer goed opgenomen naast gerst zit er in alcohol heel simpel ook energie. maar chocomelk schijnt zeer goed te zijn beter dan al die hippe sportdrankjes die er zijn. Geen red bull bedoel ik dan want dat is een energy shot. Wel vind ik dat chocomelk iets zwaarder op de maag ligt dan zeg maar aa drank, wat ik dan weer veel te zoet vind.

Bronnen:
http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-voeding...
http://www.sportinholland.nl/gezondheid/ch...

Tijdens het sporten verlies je door te zweten veel vocht met daarin opgeloste zouten en mineralen. Ook verbruik je de aanwezige glucose (suiker) in je bloed en als je lekker fanatiek bezig bent geweest ga je ook je glycogeenvoorraad (glucose opgeslagen in de vorm van glycogeen in lever en spieren) op gebruiken. Na het sporten is het belangrijk om het vocht-, zout- en suikergehalte van je bloed weer op peil te brengen. Hiervoor zijn in de supermarkt, drogist of sportwinkels veel, vaak dure, drankjes te koop. Een heel goedkoop en gemakkelijk drankje voor na het sporten is een mix van 1 deel cola (geen light) met 1 deel water. Hiermee krijg je precies de juiste verhouding vocht, zouten en suikers binnen.

De wondervloeistof,waar niks verbeterd aan kan worden:Water

Over het algemeen drink i zelf altijd mineraalwater, dus geen gewoon water, daar zit toch nog wat extra's in.... Toegevoegd na 19 seconden: i=ik

Isostar of aquarius maar een lekker versgeperst sapje is ook goed;)

Aquarius kun je beter vóór het sporten nemen. Daar zit suiker in en daar word je extra fit.

COLA!!! Ik ben niet echt een cola drinker maar na sporten smeekt mijn lichaam om cola.

Elke drank natuurlijk. Ik vermoed dat pakweg water en een banaan beter voor je zijn dan zo'n flesje suikerwater, maar misschien werkt dat laatste wel sneller.

Sporten heeft bijna altijd zweten tot gevolg waardoor je mineralen verliest. Bij matig intensieve recreatiesport is gewoon water prima. Wil je het zekere voor het onzekere nemen of sport je wat intensiever dan kom je een heel eind met een isotoon drankje om de kwijtgeraakte mineralen te compenseren. Bij zeer intensieve (duur)sport, waarbij je je hele snel beschikbare suikervoorraad (glucose/glycogeen) opstookt kan het verstandig zijn om een energierijke (zoete) sportdrank te kiezen. Dit o.a. om te voorkomen dat je spieren als energieleverancier gaan fungeren.

De "sportdrankenindustrie" zal het nooit toegeven maar het lichaam herstelt het snelst met de inname van gewoon water. Wat je in Nederland prima uit de kraan kunt drinken en dus geen winst oplevert voor de "sportdrankenindustrie". Ben helaas het wetenschappelijk artikel kwijt, mocht ik het tegenkomen dan zal ik de link plaatsen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100