Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Ja en nee. Als je af en toe een biertje drinkt (of ietsje meer) ga je er meestal ook nog naast eten, omdat dat zo lekker smaakt. En er zitten in een biertje evenveel calorieën als in twee bruine boterhammen met kaas. Ten tweede zit er in bie niet de juiste voedingsstoffen en geen vezels, dus nee het helpt niet echt. Bij excessieve drinkers, dus zware alcohol verslaafden ligt het anders. Die stelen weldegelijk hun honger met bier en zijn meestal te dun omdat ze bijna niets meer eten. Ook doordat het bij overmatig gebruik erg slecht is voor je maag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Een fles bier heeft de calorische waarde van twee bruine boterhammen.....
Moet dus wel werken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet echt. Ik krijg er zelf juist honger van.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je er s`avonds veel van drinkt, heb je wel kans dat je de volgende ochtend geen trek in een ontbijt hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, voor even wel. Het zorgt voor een vol gevoel, maar de alcohol werkt als een soort 'appetizer', daar krijg je juist meer eetlust van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoewel het bier veel calorieën bevat geeft het geen vol gevoel dus daardoor verdwijnt het hongergevoel niet.
Wat wel gebeurt na het innemen van veel bier is dat de alcohol alle gevoelens verdooft en dus ook het hongergevoel.
De honger wordt dus niet gestild maar je wordt vergiftigd waardoor je eetlust verdwijnt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee juist niet want als ik veel bier heb gedronken heb ik zin in shoarma
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij was het altijd eten of drinken ik had nooit honger als ik dronk maar das al weer een tijd terug
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bier bevat zogenaamde 'lege calorieën'. Het heeft geen enkele voedingswaarde waardoor het de honger niet stilt meer dan een glas water zou doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je eerst een peukje rookt, en daarna bier drinkt
dan heb je geen honger meer. Omdat een peukje de honger al wat stilt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding