wster koken theezakje er eventjes in laten hangen tot gewenste kleur en drinken maar....:-)
of je gebruikt een thee-ei en hangt dat er ong. 5 minuten in met smaakjesthee naar keuze
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meet de goede hoeveelheid koud water af met een kopje.

Breng het aan de kook in een waterketel (-koker) of steelpan.
(Denk eraan dat het water verdampt door de hitte, dus doe er iets meer water bij)

Vul de theepot met heet water en giet dit uit als je de thee gaat zetten.

Giet het kokende water in de theepot.

Hang het theezakje in de theepot.

Laat de thee 3 a 5 minuten trekken op een theelichtje of onder een theemuts.

Haal het theezakje eruit.

De thee is klaar om te drinken. Bij thee presenteer je suiker, gewone melk of een schijfje citroen. Je drinkt ’s middags ook wel eens een kopje thee, want kun je nog meer bij de thee presenteren: ontbijtkoek, koekje, stukje chocolade, cake.

Een "lekkere thee" is heel persoonlijk. De kwaliteit van de thee is wisselend. Kijk eens hier voor hele bijzondere en lekkere soorten: http://www.theefabriek.nl/theepostorder/index.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eerste goeie thee hebben,
thee / theezakje in kokend water doen.
wachten tot het sterk genoeg is.
thee eruit halen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met 'losse' thee, een porseleinen of glazen theepot en kokend water. Verwarm de theepot door met een scheut heet water om te spoelen. Doe één schepje thee per persoon in de theepot en één voor de pot. Giet kokend water op. Doe eventueel wat melk in een theekop en schenk na vier minuten trekken de thee in. Gebruik een theezeefje als je geen theebladeren in je kopje wilt.

Ik koop graag thee bij Erica Kruiderijen. Die hebben een groot assortiment gewone en kruidentheeën. Maar je kunt natuurlijk ook prima bij natuurvoedings- en dergelijke winkels terecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil even een accent leggen. Om echt goede thee te zetten, moet je de pot voorverwarmen met heet water, uitgieten, nieuw heet water en de thee in een zakje, eitje of los, laten trekken onder een theemuts.

De verf losroeren in een kopje heet water heeft eigenlijk niks met theezetten te maken, al doe ik het zelf ook vaak genoeg. Echt lekkere thee moet je zetten, en liefst geen Pickwick.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De lekkerste thee maak je met losse thee,geen zakjes of builtjes.
Als ik niet moet werken neem ik altijd losse thee de groene thee met jasmijn is heel lekker en gezond.
Bij essenza of natuurwinkels vindt je zeker wat je zoekt.
Je kookt mineraal water,twee koffielepels losse thee aan toevoegen en 10 a 15 minuten laten trekken.
Ik gebruik een zeefje om mijn thee uit te schenken maar je kunt ook een theeeitje gebruiken en er bestaan ook
papieren zakjes waar je je losse thee kunt indoen en daarna in de theepot gooien.

Toegevoegd na 14 uur:
De groene thee verlaagd de kans op het ontwikkelen
van kanker en een verbetering van het immuunsysteem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die zakjes gebruik ik ook regelmatig. Werken zeker met kruidenthee heel goed. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
THX,de groene thee is ook lekker gezond maar persoonlijk vind ik deze het lekkerst met jasmijn omdat dit de bittere smaak verdoezelt...
Groene thee is goed voor een verbetering van het
immuunsysteem.
Hangt er vanaf van welke thee je houdt, veel goede thee kun je kopen in oost friesland (noord west duitsland) Net over de grens, in Leer.
daar hebben ze ook veel soorten vruchtenthee met ingedroogde vruchten, is de beste thee die ik ooit geproefd heb. Ook de doosjes special gunpowder uit China kun je goede thee van zetten. Je kan er ook een beetje salie doorheen doen en dan melk, is echt een heerlijke thee. Zo drinken ze deze thee ook in marokko.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel belangrijk voor lekkere thee is ook dat je het kraanwater een minuut goed laat doorkoken. Vooral in gebieden met hard water (zoals bij ons) is er een duidelijk verschil in smaak als je het water wat langer laat koken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het water laten koken en even door laten koken en dan even laten afkoelen, theepot om spoelen met warm water.Daarna eerst het water erin doen en dan het theezakje.Dus niet gelijktijdig dan smaakt het niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kook het water en laat dit 2 minuten 'rusten', neem een zakje groene thee en een flinke tak munt. Giet het water erop en laat dit 5 minuten staan (beetje 'dansen' met het theezakje of thee-ei) en klaar!
Ook nog gezond, groene thee zuivert en munt is goed voor je maag.
Heerlijk met een (puur) chocolaatje :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ je ,groene thee is heel goed en mag je onbeperkt drinken!
Met bronwater, even door laten koken en laten rusten, pot voorverwarmen en omspoelen, losse thee ( van Hilst, Simon Levelt), rustig laten trekken zonder te husselen met het zakje, en er een mooi ritueeltje van maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel van de antwoorden leiden tot een lekker kopje thee, maar een heerlijk kopje thee proeven...kijk eens op www.hoedoe.nl onder het 'kopje thee'.

Succes!