Wat valt er te zeggen over een Veuve Moet sec Rembrandt 400 jaar?

Ik heb een fles staan, maar ik heb geen flauw idee of het "wat is". Natuurlijk is smaak heel persoonlijk, maar heeft iemand een idee welke kant van smaak het opgaat, en wat valt er te zeggen over de prijs e.d.?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken

Antwoorden (2)

Dit is een champagne die uitgebracht is ter ere van het 400 jarig bestaan van Rembrand. Dit moet in 2006 geweest zijn. Toen was het 400 jaar geleden dat hij ter wereld kwam. Alleen ken ik 'Veuve Clicquot' en 'Moet en Chandon' als 2 aparte merken champagne. Ik heb nog nooit gehoord van Veuve Moet". De aanduiding 'sec'betekent dat het een droge smaak heeft, dus niet zoet is. Demi sec zou nog een beetje zoet zijn geweest (half droog). Toch zijn beide soorten gerenommeerde merken Champagne. Ik denk dat de goedkoopste rond de € 50,- is. Ze zullen er vast nog goedkoper zijn maar dan heb je geen champagne maar mousserende wijn.
amc
13 jaar geleden
Dit klinkt naar prikwater.
Er zijn m.i. twee merknamen door elkaar gehutseld : Veueve Clicquot en Moët & Chandon.
Misschien hebben de eigenaren wel een Rembrandt in de kluis maar ik betwijfel dat ze er een champagne naar zullen noemen.