Hoe komt het dat je een bepaalde kleur associeert met een bepaalde smaak ?

en je op het ogenblik dat je ervan drinkt pas beseft dat hetgeen je smaakt niet overeenkomt met wat je in gedachte had en je dus een totaal andere smaak krijgt ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1.3K

Het beste antwoord

Proeven is ook ruiken, en zelfs zien.
kleurloze cola en sinas schijnen moeilijk te onderscheiden te zijn van elkaar bij een smaaktest.
Aan blauw gekleurd vlees beginnen we niet eens te eten, (n hond wel, die "kijkt" alleen met zijn neus of iets eetbaar is)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik dacht ook dat de zintuigen op elkaar afgestemd werden en in dit geval "misleid" worden door de ontworpen verwarring, (opzettelijke ?, in dit geval)

Andere antwoorden (1)

Omdat je, je hersenen dat aangeleerd hebt. Oranje drinken, denken je hersenen gelijk aan sinaasappelsap. Dit is dus gewenning van de hersenen. Op het moment dat het iets anders is, krijg je meteen een prikkel, van boven dat het niet klopt.