Wanneer drink je té veel water?

Ik heb de rare gewoonte om tijdens het gamen water te drinken, als ik geen fles water naast mij heb staan krijg ik een rare smaak en droge mond.

tijden 1 a 2 potjes van ongeveer 40 min per stuk drink ik 1.5 liter. Dus 1.5 l per 80 min dus 1.125 l per uur.

Soms game ik wel 3 uur achter elkaar en blijf dan op het zelfde snelheid drinken.

Hierdoor moet wel om het uur naar de wc.

maar is dit slecht voor je omdat er eigenlijk niets schadelijks in water zit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
3.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat trefwoord Willempie, raakte mijn expertisegebied :P maar water kan geen kwaad, beter teveel vocht dan te weinig. Gamen kan best een inspanning zijn. als ik goed bezig ben met een potje en ik moet erg geconcentreerd doen om te winnen, kan het zweet soms uitbreken:P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeker, ik zweet mij zelf dan helemaal kapot, Tijden een lanparty hebben ze me een x een fles ouzo gegeven ipv water, die was zo op en het ging helemaal mis xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat water geen kwaad kan is niet waar hoor, je kan watervergiftiging krijgen. Door teveel water verlagen stoffen/zouten in je bloed, kaliumgehalte zakt en dat is heel gevaarlijk.
Dan heb je het wel over buitensporig veel water hoor.

Het beste antwoord

Je kan watervergiftiging oplopen als je OF veel zouten (electrolyten) verloren hebt tijdens intensief sporten en dan ineens vele liters water drinkt, of gedurende uren meerdere liters per uur drinkt.

Zie ook
http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterintoxicatie
http://en.wikipedia.org/wiki/Water_intoxication

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit is jaarlijks meerdere keren dodelijk, en dus niet te onderschatten. De hoeveelheden die jij drinkt zijn nog niet serieus groot. Maar niet opdrijven richting de 3 liter per uur zonder eten ed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

zoals de persoon voor me zegt als je niet missenlijk word is het goed, als je in deze snelheid een ander drankje drinkt is het wel heel slecht zoals cola maar water is redelijk onschadelijk.

Toegevoegd na 2 minuten:
in water zit trouwens een soort stof dat ook in antibiotica zit als je dit teveel ineemt zal antibiotica later geen nut meer hebben! dit is zeer gevaarlijk en tevens ook zeer onhandig, ook zit er kalk in hiermee moet je ook oppassen met de hoeveelheid!

Toegevoegd na 3 uur:
Water schadelijk?

Er word in Nederland veel water gebruikt, Het is daarom belangrijk dat zoveel mogelijk water wordt hergebruikt. Omdat de meeste mensen in de stad wonen is hergebruik van stedelijk water essentieel. Eén van de grootste problemen is het verwijderen van medicijnen uit huishoudelijk water, vertelt professor Huub Rijnaarts.

In grijs en zwart water (licht verontreinigd afvalwater en verontreinigd toiletwater) zijn meer dan 290 stoffen gevonden, zoals hormonale chemicaliën, pijnstillers en antibiotica. Vooral antibiotica zijn schadelijk. Een van de risico’s is de kans op resistentieontwikkeling bij in de natuur voorkomende micro-organismen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja klopt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar baseer je het op dat als je teveel water drinkt, antibiotica geen nut meer heeft? Het klinkt een beetje als een broodje aap-verhaal, heb je een bron?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke stof heb jij in je water dan dat ook in antibiotica zit? En er zijn zoveel verschillende soorten antibiotica dat als de een niet werkt, de ander nog wel kan werken. Het is met water niet zozeer wat er in zit, maar juist wat er niet in zit. Je lichaam heeft een bepaalde balans (elektrolytenbalans). Om neutraal toegediend te krijgen moet er zogenaamde fysiologische zoutoplossing toegediend worden. Teveel water waar weinig tot niets inzit zorgt voor verlaging van de stoffen in je bloed en dat zorgt dan weer voor schade in je lichaam hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk bij mijn toevoeging, dit heb ik bij een nieuws website gevonden, geloof je het niet ? zoek maar op in google.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het is een probleem bij de zuivering dat mensen alles maar door het toilet of gootsteen spoelen, maar dat wil nog niet zeggen dat het niet verwijderd wordt.
Als je in korte tijd TEVEEL water drinkt, tussen de 2 en 4 liter dan kun je watervergiftiging krijgen. Dus hou het beperkt tot max 2 liter per dag lijkt mij :-)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normale nieren kunnen 8 tot 10 liter vocht aan op een dag.
Als iemand heel veel drinkt, of te veel in een kort
tijdsbestek, kan het lichaam dat niet meer aan. Het evenwicht tussen het natrium in het bloed en het water, is dan helemaal uit evenwicht. het lijf raakt dan helemaal in de war en stuurt water naar de hersenen. die zwellen op, en als daar niets aan gedaan wordt kan dat lijden tot acute dood!

Wat ik me afvraag is waarom je een droge mond krijgt en een rare smaak. Dit in combinatie met veel drinken en plassen, kan duidden op suikerziekte. Onderschat dit niet en laat eens je bloedsuiker meten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed eerder dat de droge mond door een verkeerde ademhalingstechniek komt bij een spannend spel, en dat het vele drinken meer een soort gewoontegedrag is dan veroorzaakt door dorst.
Ik merk zelf dat ik bijna dwangmatig m'n lippen aflik als ik me erg concentreer, niet omdat ik zit te likkebaarden maar gewoon als een soort tic - later heb ik dan ineens schrale lippen als ik er niet op gelet heb. Omdat HetMeivel niet schrijft de hele dag door dorst te hebben maar alleen tijdens het gamen veel te drinken, denk ik dat suikerziekte geen rol speelt. En als je heel veel drinkt, dan moet je als het goed is ook heel veel plassen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ook niet, maar je weet het natuurlijk nooit zeker.
Er zit niet echt iets schadelijks in water, maar als je flinke hoeveelheden water drinkt, plas je die ook weer uit, waarbij je na een tijdje 'uitspoelt' zoals dat heet: in het afgevoerde water zitten mineralen en zouten opgelost die je niet (in zulke grote hoeveelheden) kunt missen.
Meer dan 2 liter drinken per dag is niet zo verstandig (en bedenk: dingen als koffie en dergelijke hebben ook een uitdrogend effect).
Dus leer jezelf aan minder te drinken, of om af en toe een kop bouillon te maken of iets dergelijks (dan vul je in elk geval een hoop zouten weer aan). Of eet een appel of iets soortgelijks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is veel te veel. Je lichaam neemt het water op en zo kan je teveel water in je bloed krijgen waardoor er lichaamsdelen veel minder zuurstof krijgen je kan als je veel te veel drinkt er zelfs aan dood gaan