Van Diepen is de meest succesvolle pop-dance producer in de Nederlandse muziekgeschiedenis. Hij is onderandere bekend van L.A. Style (James Brown Is Dead, #1 in 1991, Van Diepen te horen als megafoon-stem), Lick feat. Kentucky Martha (I'm the Girl of your Dreams #19 in 1995), Nakatomi (Children Of The Night, #2 in 1996) en de internationaal succesvolle Vengaboys (Boom, Boom, Boom, Boom en We're Going To Ibiza, #1 in 1998 en 1999).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onder de naam ‘DJ Delmundo’ produceerde Wessel van Diepen allerlei succesvolle dance acts: L.A. Style, Luvspunge, DJ Peran, Lick Lick feat. Kentucky Martha, Luvspunge, E-motion, en Nakatomi. De projecten van ‘DJ Delmundo’ hebben vaak iets mysterieus. Hij bedenkt een verhaal achter de artiest en blijft zelf anoniem – op gezichtsloze producermuziek is het publiek snel uitgekeken, weet de dj. Wanneer uitkomt wie in werkelijkheid het creatieve brein achter de acts is, wordt de populariteit er echter niet minder om.
Met de Vengaboys scoorde Van Diepen samen met Dennis van den Driesschen (alias DJ Danski) tussen 1997 en 1999 vele internationale hits.

Toegevoegd na 44 seconden:
Lick Lick is dubbelop, moet enkel Lick zijn.
Amadea