Wat is 4D?

Ik weet waar alle dementies voor staan (lengte, breedte, diepte en tijd)
maar elke film bevat tijd. Is daarom niet elke film 4D?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Er zijn zelfs tien dimensies! Om het uit te leggen hier een filmpje(wel engels..)

klopt helemaal. Elke film is 4D. Wat 4D is kun je zien in deze video. http://www.youtube.com/watch?v=9y_Ph9mFxwk

na mijn idee bestaat 4 dimensionaal niet probeer maar is een wiskundig figuur daarin te tekenen.. niet mogelijk dus... stel dat het wel zou bestaan, en elke film zou 4 dimensionaal zijn heb je een brilletje nodig dat de diepte weergeeft. Anders heb je namelijk 3 dimensionaal (lengte,breedte,tijd) heb je 4 dimensionaal, dan zit diepte erbij... dus niet elke film is dan 4 dimensionaal.

lengte-breedte-diepte, en als hij lang duurt ook de tijd. Dat is vier D. Toegevoegd na 1 minuut: sorrie,antwoord is al gegeven.

Een vierde dimensie is een dimensie die loodrecht staat op de andere drie dimensies. Ik kan het niet voor je voortekenen, maar in de wiskunde kun je er leuke dingen mee doen.

Een dansvoorstelling is 4D: danseressen hebben hoogte, breedte en diepte; de dans duurt een bepaalde tijd. Dat zijn er vier tesamen. Een film is 3D. Op zo'n plat filmdoek heb je geen echte dimentie van diepte, maar de illusie van diepte via perspectief en andere truken.

De vierde dimensie is een extra onafhankelijke verplaatsingsrichting in de ruimte. Tijd is te interpreteren als een vierde dimensie (zie ruimte-tijd); een andere mogelijkheid is het opvatten van de vierde dimensie als een extra ruimtelijke dimensie, die voor driedimensionale wezens, zoals de mens, niet waarneembaar is. Er wordt daarom wel gezegd dat het derhalve wetenschappelijk niet mogelijk is om aan te tonen dat een vierde ruimtelijke dimensie al dan niet zou kunnen bestaan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100