Waarom begon marco borsato in zijn carriere met italiaanse nummers?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aanleiding daarvan is mij nog steeds niet duidelijk waarom hij koos voor Italiaans en niet Nederlands

Antwoorden (3)

Hij heeft een Italiaanse vader (Roberto Borsato) en hij is opgegroeid in Italië. Daardoor sprak en spreekt Marco Borsato vloeiend Italiaans. Hij verwachtte in Nederland succes te krijgen met het uitbrengen van Italiaanse liedjes. Dit deed hij vanaf 1990. Het grote succes bleef echter uit. Daarom adviseerde de platenmaatschappij hem om in het Nederlands te gaan zingen. Dat deed hij vanaf 1994 en hij werd daardoor wel succesvol(ler).
Antoni
9 jaar geleden
Omdat Marco vroeger van mening was dat Nederlandstalige liedjes alleen maar smartlappen konden zijn.
Omdat Borsato een zoon is van een Italiaanse vader, en het gezin naar Italië verhuisde toen zijn vader een restaurant aan het Gardameer ging runnen bracht hij veel tijd in Italië door. Hij spreekt daardoor vloeiend Italiaans.
Dus ligt het voor de hand dat Marco toen ontdekt was dat hij goed kon zingen Italiaanse liedjes op ging nemen. Alleen werden die niet erg goed verkocht.
Zo komt het dat hij op den duur toch overgehaald kon worden tot het Nederlandstalige repertoire.
Amadea
9 jaar geleden
Omdat hij vond(en daar heeft ie gelijk in) dat Italiaans veel melodieuzer klinkt dan Nederlands en omdat hij het Italiaans perfect beheerste.