Wat voor vel zit er gespannen over een intrument als deze en wat is de funktie van de zwarte cirkel in het midden?>

Alsook: waar kun je in omgeving Twente het vel van zo'n trommel laten repareren, of materiaal vinden dat zelf te doen?

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is een Afghaans slaginstrument

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Het beste antwoord

normalitair is dit een geitenhuid. Ik heb in Enschede lessen gehad van een dame bij de muziekschool, die wist waar je nieuwe vellen kon laten opspannen. Wellicht bij muziekschool vragen of ze die service leveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De zwarte cirkel geeft het vel meer massa waardoor de toon lager uit zal vallen.
Voor het overige sluit ik me aan bij het eerste antwoord.