Ik ga ervan uit dat je de Vogeltjesdans bedoelt. Deze is in juni 1980 in Nederland uitgebracht door het Brabantse amateurorkest "De elektronica's".

(even een citaat uit wikipedia):

"Het nummer is oorspronkelijk gecomponeerd door de Zwitser Werner Thomas als het instrumentale 'Tchip tchip'. De Vlaamse componist en producer van oa The Jokers, Terry Rendall (schuilnaam voor Louis van Rymenant), bewerkte het tot de 'Vogeltjesdans'.

Ook is het nummer erg vaak gecoverd. 'De Vogeltjesdans' is in vele versies en talen opgenomen. Naar schatting bestaan er zo'n 370 versies. De Engelse versie van de The Tweets is in 2000 in Groot-Brittannië uitgeroepen tot het irritantste lied allertijden.

De Vogeltjesdans is behalve de kenmerkende muziek vooral bekend geworden door het bijbehorende dansje (handen in de zij, flapperen met ellebogen en met kleine stapjes voortbewegen)"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je daarmee de dans? Dan heb ik hier het antwoord:

Het nummer is oorspronkelijk gecomponeerd door de Zwitser Werner Thomas als het instrumentale 'Tchip tchip'.

Dit liedje met bijbehorende dans is in vele talen uitgekomen waaronder:

Zwitsers: originele versie: Tchip tchip
Tsjechisch: Ptačí tanec
Fins: Tiputanssi
Engels: Chicken Dance
Duits: Der Ententanz / Vogerltanz
Frans: La Danse des canards
Hebreeuws: ריקוד הציפורים (Rikud Ha'Tsiporim)
IJslands: Fugladansinn
Italiaans: Il ballo del qua qua
Noors: Fugledansen
Portugees: A dança do passarinho
Pools: Kaczuszki (Eendjes)
Russisch: Танец маленьких утят
Sloveens: Račke (Eenden)
Spaans: Pajaritos a bailar / El baile de los pajaritos
Zweeds: Fågeldansen
Hongaars: Kacsatánc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit een ei.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit het zuiden.