Vanaf welke leeftijd gaan kinderen naar de bioscoop?

Het lijkt me namelijk ontzettend leuk om samen met mijn dochtertje die in april 2 gaat worden naar de film te gaan maar ik ben benieuwd of zij dan de enigste jongste is?! En of dat niet raar is..
Snap wel dat ene kind van bijna 2 niet te vergelijken is met ander kind van 2 qua karakter maar bedoel dus ook meer of het vaker voorkomt dat jonge kindjes naar de film gaan..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2 jaar is echt te jong. Ik heb een zusje van twee en die moet je echt niet in een bioscoopzaal zetten waar ze anderhalf uur stil moet zitten. Je kunt beter naar een kinderboerderij gaan, of iets in die trant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik schreef ook dat het ene kind van 2 de andere kind van 2 niet is en dan bedoel ik dus qua gedrag.. En dit ging over de film en niet over suggesties naar andere gelegenheden die we overigens ook bezoeken maar dat terzijde!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het enorm irritant als ik met mijn oudere kinderen eens naar de film ga, vervolgens 30 euro neertel om er binnen te komen en dan gaan er kinderen doorheen kletsen of huilen of aandacht trekken. Twee jaar is veel en veel te jong en het is een lange zit. Ik heb ze op die leeftijd nog nooit gezien, oudere kinderen kunnen al moeilijk stil zijn.

Antwoorden (4)

Ik kom vaak in de bios en er zijn genoeg kleine kinderen te vinden. Zij gaan uiteraard naar kinderfilms.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Speciaal voor de kinderen die voor het eerst naar de bioscoop gaan organiseert het Luxor Theater een paar keer per jaar een speciale Peuter en kleuter voorstelling.
Tijdens deze voorstelling blijft het licht in de zaal een klein beetje aan en het geluid staat wat zachter.
Kom je ook samen met je papa of mama voor het eerst naar een echte bioscoopfilm.
Speciaal voor jou zoeken wij dan een geschikte film uit.
In de pauze krijg je dan lekkere ranja en na afloop van de film een echt filmkijk diploma.

Toegevoegd na 1 minuut:
ps ouder mag gratis mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk, als het speciaal voor peuters en kleuters is: doen! Naar een gewone AL film: Nee!
als je weet dat zij dat aankan gewoon doen! volgens mij kunnen de meeste kinderen vanaf 3 jaar naar de bios.

of het raar is moet je je niet afvragen. ik zag pas een anderhalfjarige op schaatsen dat vond ik ook wel apart maar als het kan dan kan het en het is aan de ouders om dat te beoordelen en niet aan de omstanders.

je kan denk ik om teleurstelling en drama te voorkomen wel even bellen of mailen naar de bioscoop of ze wel naar binnen mag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met mijn neefjes van destijds 5 jaar vor de eerste keer ging ik naar de film die ze zelf mochten uitkiezen. het was echt leuk!

Toegevoegd na 9 minuten:
twee jaar lijkt me dus wel erg jong voor de film
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag gaat over een kind van 2!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd Kathlyn.