In welke serie van vroeger kwamen kleine wezentjes voor, waarvan er een zielig alleen werd gelaten?

Het was een zielig verhaal. Ze lieten er een achter. Helemaal hoe het verder ging weet ik niet meer. Is van een jaar of 25 geleden. Het stond op een langspeel plaat. Het was van een serie of eenmalig iets. Wie weet wat ik bedoel? Ik meen het lied opzij opzij opzij in het verhaal te herkennen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Amadea
7 jaar geleden
In welk opzicht heeft een serie met een langspeelplaat te maken? Of bedoel je een televisieserie waar een LP bij gemaakt is? En was dat een tekenfilmserie?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Daarom typ ik ook vam een serie of eenmalig iets
Amadea
7 jaar geleden
Wat bedoel jij met "iets"? Snap je dat de vraag onduidelijk is? De categorie Entertainment en Muziek maakt het er niet duidelijker op.
Mijn zusje spaarde vroeger Holly Hobbie, daar bestond een hele serie poppetjes van. En zo bestaan er velerlei soorten series...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee vind het niet onduidelijk. Eenmalig iets bedoel ik mee: geen serie (die zullen er zeker wel zijn.)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het was zeker niet op tv. Cds waren er toen nog niet. Het was een heel verhaal. Grote en kleinere wezens. Ze lieten het kleintje geloof ik achter omdat hij/zij niet snel genoeg was
Amadea
7 jaar geleden
Wat het dan een gesproken verhaal?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja op LP. Kwam ook muziek in voor. Was een verhaal op LP. Ik weet er verder niet veel meer van. Vond het toendertijd te zielig. Nooit meer afgeluisterd
Amadea
7 jaar geleden
Er waren lp's over De Smurfen, met complete verhalen en liedjes. Drie delen, uitgebracht in 1978. Zou je die kunnen bedoelen? Smurfen zijn in elk geval kleine wezentjes!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee geen smurfen.
Inekez1
7 jaar geleden
Als je vroeger als kind die plaat hebt gehoord dan weet je meteen waar het over gaat!
Inekez1
7 jaar geleden
Ja, het was wel zielig. Maar uiteindelijk kwam alles goed, hoor. Ik heb de 'plaat' nu opstaan via YouTube en lach me af en toe rot.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=7cuCnFD9AfI

Het beste antwoord

De oinkbeesten! Ze kwamen van de blauwe maan. De kleine Ploinkie bleef helemaal alleen achter in het bos en werd opgevangen door Zelfje het elfje (of zoiets). Er was ook iets met Systemen die een spoor van puntjes maakten door het bos.

Toegevoegd na 7 minuten:
Opzij opzij opzij is van Herman van Veen.
Het Oinkbeest is van Elly en Rikkert Zuiderveld. De stem van Rikkert lijkt wel wat op die van Herman. Ik herinner me nu ook vaag een opzij-achtig-liedje, maar kan niet op de tekst komen.

Wonderlijk leuk dat dit soort herinneringen er na 30 jaar nog zijn!

Toegevoegd na 4 uur:
LP heet Het Oink-Beest en niet De oinkbeesten.
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Als dat de juiste titel is, dan is er wél een cd van.
Inekez1
7 jaar geleden
De cd is pas veel later gekomen, in 1997. De originele LP is van 1972. In mijn herinnering duurde het verhaal een hele middag, maar het is nog geen half uur!.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit zou hem kunnen zijn. Thx. Bedankt iig voor het meedenken en zoeken.

Andere antwoorden (1)

volgens mij heb je het over de Gremlins
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee geen gremlins. Die films kan ik opzoeken. Zijn te bekend. Zijn volgens mij ook nooit op LP uitgebracht. Het is geen film.