In welke serie van vroeger kwamen kleine wezentjes voor, waarvan er een zielig alleen werd gelaten?

Het was een zielig verhaal. Ze lieten er een achter. Helemaal hoe het verder ging weet ik niet meer. Is van een jaar of 25 geleden. Het stond op een langspeel plaat. Het was van een serie of eenmalig iets. Wie weet wat ik bedoel? Ik meen het lied opzij opzij opzij in het verhaal te herkennen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De oinkbeesten! Ze kwamen van de blauwe maan. De kleine Ploinkie bleef helemaal alleen achter in het bos en werd opgevangen door Zelfje het elfje (of zoiets). Er was ook iets met Systemen die een spoor van puntjes maakten door het bos. Toegevoegd na 7 minuten: Opzij opzij opzij is van Herman van Veen. Het Oinkbeest is van Elly en Rikkert Zuiderveld. De stem van Rikkert lijkt wel wat op die van Herman. Ik herinner me nu ook vaag een opzij-achtig-liedje, maar kan niet op de tekst komen. Wonderlijk leuk dat dit soort herinneringen er na 30 jaar nog zijn! Toegevoegd na 4 uur: LP heet Het Oink-Beest en niet De oinkbeesten.

volgens mij heb je het over de Gremlins

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100