Waar kan ik de biografie van zangeres Rosie Beelen vinden?

Waar kan ik de biografie van zangeres Rosie Beelen vinden? Van haar is alleen bekend dat de samen met Ria Roda het duo ''De Limburgse Zusjes'' vormden.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
1.4K

Antwoorden (1)

Ze kwam uit Weert (Zuid-Limburg) en kreeg in elk geval twee kinderen, een jongen en een meisje. Rosie Beelen was de nicht van Jantje Hendrikx, de echtgenoot van Ria Roda (de artiestennaam, haar echte naam luidde Ria Hendrikx-Giebels). Rosie en Ria vormden van 1957 tot 1969 het populaire duo De Limburgse zusjes. In 1958 kregen ze een gouden plaat voor De Boerinnekesdans.

Meer is er helaas niet over haar te vinden.
Amadea
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Weert ligt niet in Zuid-Limburg, maar in Midden-Limburg: https://nl.wikipedia.org/wiki/Midden-Limburg.
Antoni
8 jaar geleden
Weert is niet alleen de naam van een redelijk grote gemeente in Midden-Limburg, maar ook de naam van een gehucht met ongeveer 100 inwoners in de gemeente Meerssen, zie ik nu op internet. Meerssen ligt wel in Zuid-Limburg. Komt ze daar vandaan?