Waarom zit bbc 1 en 2 niet in het pakket van canal digitaal en digitenne, maar toch al jaren in het pakket van upc?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat moet je aan die aanbieders zelf vragen.
13 jaar geleden
Ik weet niet precies hoe het allemaal werkt bij Canal Digitaal en Digitenne, maar ik weet wel dat bij UPC, Ziggo en andere kabelmaatschappijen, de programmaraad adviseert over wat wel en niet in het pakket zit.

De programmaraad vergadert 1 of 2 keer per jaar, en als je wensen hebt, dan kun je daarvoor bij die raad terecht. In mijn woonplaats gebeurt het regelmatig dat b.v. TV5 verdwijnt en CNN erbij komt. En een jaar later gaat WDR/west3 weer weg en komt ERT er weer in. Zoiets gebeurt in samenspraak met de programmaraad.

De programmaraad zou in dit geval van UPC geadviseerd kunnen hebben, BBC 1 en 2 vooral op te nemen in het pakket, ipv 2 andere zenders.